Audi prodlužuje servisní intervaly

Od modelového roku 2002 čeká na zákazníky Audi zajímavé překvapení, související s návštěvami v autorizovaném servisu.
Audi prodlužuje servisní intervaly

Každý řidič by měl pravidelně navštěvovat autorizovaný servis „své“ značky. Dnes je minimální interval návštěv obvykle 15 000 km nebo jeden rok. Stále častěji se však intervaly pro garanční prohlídky prodlužují.

A právě toto prodloužení čeká na nové majitele automobilů Audi. Pokud mají  ve svém Audi zážehový motor, mohou nyní ujet 30 000 km a pokud mají motor vznětový, tak mohou ujet dokonce 50 000 km (mimo 3.3 TDI) bez nutnosti výměny oleje. Pokud tyto kilometry nestihnete najet do dvou let, musíte právě po dvou letech navštívit servis.

Prodloužení servisních intervalů bylo možné jednak díky stále rostoucí kvalitě motorových olejů, ale zejména díky zavedení vyspělého diagnostického systému motorů. Systém  sleduje rychlost jízdy, výkonové zatížení motoru, četnost studených startů a celou řadu dalších parametrů.

Když se blíží limit výměny (3000 km před) oznámí palubní počítač řidiči, že se blíží výměna a pak má řidič neustále na očích kolik kilometrů může ještě ujet.

Největší pravděpodobnost, že se dostanete na maximální hodnoty kilometrů, které jsou přípustné, máte tehdy, když budete jezdit s důrazem na plynulost, nebudete často využívat maximální výkon motoru a bude jezdit spíše dlouhé trasy s konstantní rychlostí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 







TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků