Audi připravuje svůj nejrychlejší model: R8 Clubsport (spy photos)

Mnozí si mysleli, že představení modelu R8 ve verzi V10, tedy s desetiválcem pod kapotou o výkonu 525 koní, je posledním slovem Audi v tomto směru. Ale to vůbec není pravda - inženýři se chopili projektu, který má za cíl připravit opravdovou lahůdku. Výsledek se má jmenovat R8 Clubsport. A o co tady vůbec jde?

Má jít o výkonnější a odlehčenou (cca o 50 kg) verzi V10, která bude navíc obdařena pouze pohonem zadních kol a dodávána výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Viditelné změny se dají pozorovat na karoserii vozu. Fotografie pocházejí (jak jinak než) z Nordschleife a můžete si všimnout například většího předního spoileru, narostl také zadní difuzor a o přítlak zadní nápravy se postará mohutní přítlačné křídlo.

Co se týká představení, to by se mělo odehrát na motorshow v Essenu v listopadu tohoto roku. Prodeje vytříbené verze by pak měly začít v prvním kvartálu roku příštího. Vypadá to tak, že Audi se rozhodlo dělat řidičská auta a některá jejich konkurence jde na to poslední dobou přesně opačně, nemyslíte?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Audi R8 V10 Clubsport - pekelně rychlý stroj v „Zeleném pekle”

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků