Audi připravuje speciální klakson pro Indii

Audi připravuje speciální klakson pro Indii

V Indii není troubení považováno za projev agrese; je bráno jako nezbytný prostředek, který pomáhá řidiči proklestit cestu chaotickým provozem. Audi proto nyní chystá pro indický trh ještě hlasitější a hlavně déle znějící klaksony.

V rozhovoru pro indický list Mint zaměřený na ekonomiku a byznys to potvrdil Michael Perschke, ředitel Audi Indie. Řekl, že klaksony ve vozech značky Audi pro indický trh už dnes pocházejí od jiného dodavatele. Liší se od těch, které dodávají další výrobci pro vozy Audi.

Peschke v rozhovoru popsal, proč jsou takové robustnější, odolnější a výkonnější klaksony pro Indii nutností a také prozradil, že je neustále podrobují náročným zkouškám. „Pokud bychom vzali běžný ´evropský´ klakson, tak by takové enormní zatížení, které podstupují při zkouškách klaksony pro Indii, vydržel tak týden či dva.“

Podle Peschkeho průměrný indický řidič v Bombaji stiskne klakson za jeden den častěji než řidič v Německu za celý rok.  

Kanadský deník The Globe And Mail zdůraznil, že vzrůstající problémy Indů se sluchem lze zcela jistě přičítat právě obrovskému hluku z dopravy. Indická vláda však tuto skutečnost již roky ignoruje, žádnou regulaci nechystá.  

Klepněte pro větší obrázek
Bombaj - hodně hlasité mraveniště.
 

Foto: profimedia.cz 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků