V Indii není troubení považováno za projev agrese; je bráno jako nezbytný prostředek, který pomáhá řidiči proklestit cestu chaotickým provozem. Audi proto nyní chystá pro indický trh ještě hlasitější a hlavně déle znějící klaksony.
V rozhovoru pro indický list Mint zaměřený na ekonomiku a byznys to potvrdil Michael Perschke, ředitel Audi Indie. Řekl, že klaksony ve vozech značky Audi pro indický trh už dnes pocházejí od jiného dodavatele. Liší se od těch, které dodávají další výrobci pro vozy Audi.
Peschke v rozhovoru popsal, proč jsou takové robustnější, odolnější a výkonnější klaksony pro Indii nutností a také prozradil, že je neustále podrobují náročným zkouškám. „Pokud bychom vzali běžný ´evropský´ klakson, tak by takové enormní zatížení, které podstupují při zkouškách klaksony pro Indii, vydržel tak týden či dva.“
Podle Peschkeho průměrný indický řidič v Bombaji stiskne klakson za jeden den častěji než řidič v Německu za celý rok.
Kanadský deník The Globe And Mail zdůraznil, že vzrůstající problémy Indů se sluchem lze zcela jistě přičítat právě obrovskému hluku z dopravy. Indická vláda však tuto skutečnost již roky ignoruje, žádnou regulaci nechystá.
Bombaj - hodně hlasité mraveniště.
Foto: profimedia.cz