Audi připravuje převodovku DSG pro A4 a A6

Modely Audi A4 a A6 již brzy dostanou vynikající sekvenční převodovku DSG se dvěma spojkami. V současné době nabízí tyto vozy pouze dva typy automatických převodovek, tiptronic a multitronic. První je běžný automat s možností sekvenčního řazení, druhá je bezestupňová převodovka s proměnným převodem.

Zatím není možné DSG použít u podélně uložených motorů, proto Audi může nabízet DSG jen v modelu A3, A3 Sportback a TT, které mají motor uložen napříč. Současná verze převodovky je také omezena maximálním točivým momentem, který je schopna přenést, a sice 350 Nm. Audi na překonání obou překážek usilovně pracuje a připravuje další generaci DSG, která si s obojím poradí. Ta by se mohla v A4 a A6 objevit už koncem roku.

Tip: Vše o převodovce DSG

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků