Audi připravilo paket Competition pro RS 4 a RS 5. Jeho hlavní hvězdou je manuálně stavitelný podvozek

Divize Audi Sport vzala sportovní balíček pro svá ostrá RS opravdu vážně. Na kosmetiku se nezapomnělo, ale hlavní roli hraje funkčnost.

Tovární tuning pro RS 4 Avant a RS 5 ve verzích Coupé a Sportback bude dostupný od července – samozřejmě bude nutné objednat si jej už z výroby. A máme pocit, že po něm sáhne prakticky každý nový majitel, protože výčet změn i jejich kalibr jsou extrémně působivé. Hlavní hvězdou je příplatkové odpružení RS Sport Suspension Pro, které zákazníci z továrny dostanou se snížením o 10 milimetrů oproti klasickému RS. Manuálně ho mohou snížit o další centimetr, dále si mohou hrát s tlumiči nastavitelnými ve třech směrech. Jízdním vlastnostem prospějí také tužší stabilizátory.

V rámci paketu Competition dostávají RS modely také řízení s pevně daným poměrem 1:13,1. Vylepšením prošel diferenciál quattro, který nyní posílá více síly na zadní kola. Nový software převodovky v kombinaci s balíčkem urychluje změny stupňů a zároveň nabízí větší rozdíly mezi jízdními režimy. Úpravou prošlo i programování ABS, které společně s keramickými kotouči RS a pneumatikami Pirelli P Zero Corsa zkracuje brzdnou dráhu při zpomalení ze 100 km/h až o dva metry. Se všemi těmito úpravami je RS 4 Avant na stovce za 3,9 sekundy (zlepšení o 0,2 s) a RS 5 již za 3,8 sekundy (o 0,1 s dříve, než bez paketu). Maximální rychlost obou modelů činí 290 km/h.

Z hlediska stylu paket Competition nabídne například obložení s klavírovým lakem na bocích sedadel nebo příplatkové čalounění z materiálů Dinamica a Pearl Nappa pro sportovní sedadla. Znaky automobilky a nápisy na karoserii jsou leskle černé, nový je tmavý lak Sebring Black a aby toho nebylo málo, dostupná jsou kola v rovněž temné barvě Phantom Black. K verzi Competition je dále možné doobjednat karbonový paket s kryty zrcátek, nástavci prahů, zadním difuzorem a bočními lištami.

Audi A4

Audi A4 je nejmenší model značky s podélně uloženými motory a pohonem všech kol na bázi mezinápravového diferenciálu. Vyrábí se jako sedan, kombi i „terénní“ Allroad.

Test Audi A4 2.0 TDI • Ceny, výbava, data • Facelift páté generace • Audi A4 Allroad • Test Audi A4 35 TDI S tronic

Váš názor Další článek: Insignia končí na britském trhu. V Česku bude stále k dispozici, nástupce čekáme za tři roky

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,