Audi přijde s ostrými naftovými modely

Není žádnou novinkou, že německá automobilka Audi značí své vrcholné modely znakem RS, případně S. Vůz s tímto označením vždy přináší vysoký výkon, zlepšené jízdní vlastnosti a spolu s tím dostává i vyladěný benzínový motor.

Tip: Jízdní dojmy ze svezení s novým Audi RS4 naleznete zde.

Novinkou v nabídce bude řada ostrých naftových modelů. Naftový osmiválec doplní benzínový u modelu Audi řady A4 (RS4), naftový desetiválec prozměnu benzínový u modelů Audi řad A6 (S6) a A8 (S8).

Protože Audi svým naftovým vozům věří, přinese pro ně i zcela nové označení. Pokud tedy v blízké budoucnosti potkáte vyladěný naftový sedan této automobilky, ponese označení DS. Audi DS4 bude ostrá naftová verze modelu A4, Audi DS6 a DS8 pak ostré naftové verze větších sourozenců.

Jedinou nevýhodou pak bude větší hmotnost. Např. naftový osmiválec váží o více než 150 kg více, než benzínový v Audi RS4, což jistě na jízdních vlastnostech nepřidá. Ovšem to není u Audi až tak důležité.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků