Síla elektromotorů se v terénu hodí, u nového konceptu ji násobí speciální portálové nápravy.
Se svými Q6 e-tron se majitelé mimo asfalt asi jen tak nevydávají, ale to se může změnit. Audi totiž na aktuálních závodech Světového poháru FIS v alpském lyžování v rakouském Kitzbühelu představuje velmi zajímavý koncept svého elektromobilu, určený právě do drsného terénu.
Jak jste si jistě všimli na fotografiích, od silniční verze se v mnohém liší – například o 160 mm větší světlou výškou nebo rozšířením o plných 250 mm. Vozidlo je osazeno portálovými nápravami nového typu, což si vyžádalo také úpravu stávajícího odpružení.
Zatímco běžné portálové nápravy umí zvýšit točivý moment na kolech o 20 až 30 %, Audi tvrdí, že jeho řešení přináší až 50 procent. Na deset sekund tak zde může jít na všechna kola celkem 13400 Nm místo standardních 4400 Nm. Úprava samozřejmě změnila jízdní vlastnosti – maximální rychlost je nyní omezena na 175 km/h, ale vůz nyní zvládá až 45procentní stoupání.
Po první zkušební jízdě byl generální ředitel Audi Gernot Döllner nadšený: „Koncept Q6 e-tron offroad je novou interpretací quattra. Model ukazuje potenciál, který má naše platforma pro všechna elektrická vozidla již dnes. Tento vůz si může nárokovat novou půdu pod nohama. Těšíme se na reakce našich zákazníků na tento vysoce emotivní vůz,“ uvedl. Zdá se tedy, že právě reakce zákazníků by mohly rozhodnout o případné limitované edici drsné Q6 e-tron.