Audi přestane dělat převodovky CVT. Zákazníci chtějí klasiku

Audi přestane dělat převodovky CVT. Zákazníci chtějí klasiku

Je to zvláštní. Zatímco papírově je převodovka CVT výhodná kvůli nižší spotřebě paliva, zákazníci ji nechtějí. Nissan byl například nucen zásadně přepracovat chování svých automatů CVT a Audi se teď rozhodlo úplně koncepci převodovky s plynule měnitelným převodem opustit.

Modely Audi A4, A5, A6 a A7 s touto převodovkou průběžně dostanou nové konvenční automaty s hydrodynamickým měničem nebo skříně se dvěma spojkami. Té Audi říká S Tronic, jinak se u koncernu jmenuje DSG. Jen připomeneme, že to bylo Audi, které poprvé nasadilo dvě spojky do sériového auta.

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Zákazníkům se prostě nelíbí chování převodovky CVT. Navíc moderní automatické převodovky jsou se svou efektivitou tak daleko, že mnohdy dokáží spotřebu ještě snížit. Doba neefektivních automatů, které omezovaly dynamiku a o několik desítek procent zvyšovaly spotřebu, dávno skončila.

Převodovkám CVT v modelech Audi (značka jim říká Multitronic) také nepomohlo několik svolávacích akcí kvůli poruchovosti a určitě ani hromadná žaloba ve Spojených státech, kde bylo Audi nuceno měnit převodovky u aut až do stáří deseti let. Podívejte se na přiložené video, jak převodovka Multitronic v Audi funguje.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků