Audi přestane dělat převodovky CVT. Zákazníci chtějí klasiku

Audi přestane dělat převodovky CVT. Zákazníci chtějí klasiku

Je to zvláštní. Zatímco papírově je převodovka CVT výhodná kvůli nižší spotřebě paliva, zákazníci ji nechtějí. Nissan byl například nucen zásadně přepracovat chování svých automatů CVT a Audi se teď rozhodlo úplně koncepci převodovky s plynule měnitelným převodem opustit.

Modely Audi A4, A5, A6 a A7 s touto převodovkou průběžně dostanou nové konvenční automaty s hydrodynamickým měničem nebo skříně se dvěma spojkami. Té Audi říká S Tronic, jinak se u koncernu jmenuje DSG. Jen připomeneme, že to bylo Audi, které poprvé nasadilo dvě spojky do sériového auta.

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Zákazníkům se prostě nelíbí chování převodovky CVT. Navíc moderní automatické převodovky jsou se svou efektivitou tak daleko, že mnohdy dokáží spotřebu ještě snížit. Doba neefektivních automatů, které omezovaly dynamiku a o několik desítek procent zvyšovaly spotřebu, dávno skončila.

Převodovkám CVT v modelech Audi (značka jim říká Multitronic) také nepomohlo několik svolávacích akcí kvůli poruchovosti a určitě ani hromadná žaloba ve Spojených státech, kde bylo Audi nuceno měnit převodovky u aut až do stáří deseti let. Podívejte se na přiložené video, jak převodovka Multitronic v Audi funguje.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků