Audi přestane dělat převodovky CVT. Zákazníci chtějí klasiku

Audi přestane dělat převodovky CVT. Zákazníci chtějí klasiku

Je to zvláštní. Zatímco papírově je převodovka CVT výhodná kvůli nižší spotřebě paliva, zákazníci ji nechtějí. Nissan byl například nucen zásadně přepracovat chování svých automatů CVT a Audi se teď rozhodlo úplně koncepci převodovky s plynule měnitelným převodem opustit.

Modely Audi A4, A5, A6 a A7 s touto převodovkou průběžně dostanou nové konvenční automaty s hydrodynamickým měničem nebo skříně se dvěma spojkami. Té Audi říká S Tronic, jinak se u koncernu jmenuje DSG. Jen připomeneme, že to bylo Audi, které poprvé nasadilo dvě spojky do sériového auta.

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Zákazníkům se prostě nelíbí chování převodovky CVT. Navíc moderní automatické převodovky jsou se svou efektivitou tak daleko, že mnohdy dokáží spotřebu ještě snížit. Doba neefektivních automatů, které omezovaly dynamiku a o několik desítek procent zvyšovaly spotřebu, dávno skončila.

Převodovkám CVT v modelech Audi (značka jim říká Multitronic) také nepomohlo několik svolávacích akcí kvůli poruchovosti a určitě ani hromadná žaloba ve Spojených státech, kde bylo Audi nuceno měnit převodovky u aut až do stáří deseti let. Podívejte se na přiložené video, jak převodovka Multitronic v Audi funguje.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků