Audi přehodnocuje své prodejní plány, 1,5 milionu aut ročně jen tak neprodá

Audi má za sebou velmi úspěšná léta. V roce 2008 se automobilce podařilo překonat všechny prodejní rekordy, když od ledna do prosince prodala po světě více jak milion vozů se čtyřmi kruhy ve znaku. Jenže s jídlem roste chuť, a tak si u Audi dali velmi ambiciozní plán - dosáhnout do roku 2015 ročních prodejů v objemu 1,5 milionu vozů. Nyní je jasné, že plány se budou muset změnit.

Firmě se sice ve svém segmentu relativně daří i letos, kdy automobilky nezažívají zrovna zlaté časy, i tak její prodeje mezi lednem a květnem klesly meziročně o 12 procent. A nebýt čínských nárůstů, bylo by výsledné číslo ještě horší.

Pro letošek tak Audi neočekává více než 900 tisíc prodaných aut (za leden až květen prodalo 375 000 vozů) a jedenapůmilionový prodejní cíl tak odložilo o rok, možná o dva. A také možná o tři.

V dnešní době zřejmě žádná automobilka netuší, co bude za pár měsíců, natož pak za několik let, a tak plánovat padesátiprocentní nárůst prodejů je opravdu sebevědomé...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků