Audi představuje výkonný e-tron S. S trojicí elektromotorů překračuje hranici 500 koní

Svá elektrická SUV začíná Audi nabízet i ve výkonnějších verzích S. Točivým momentem dosáhnou takřka na 1000 N.m.

Více výkonu a točivého momentu není nikdy na škodu, řekli si u Audi, a proto nyní přichází elektromobily e-tron a e-tron Sportback v nových, silnějších variantách S. Není třeba zdržovat, výkon obou SUV tak nyní dosahuje v případě funkce krátkodobého nárůstu síly Boost Mode až 370 kW (503 koní) a točivý moment čítá až 973 N.m.

1800 kg za elektromobilem. Dobrý nápad? Americký pokus přinesl zajímavá čísla

1800 kg za elektromobilem. Dobrý nápad? Americký pokus přinesl zajímavá čísla

Pro srovnání, slabší verze e-tronu 55 quattro produkují v tomto režimu až 300 kW (407 koní) a 664 N.m. Extra porce síly je u e-tronů S zajištěna dodatečným elektromotorem na zadní nápravě. Ve výsledku tedy pracují s celkem třemi elektromotory – jedním vpředu, dvěma vzadu. Přední elektromotor se zapojuje do akce pouze při využití funkce Boost Mode nebo při ztrátě trakce zadních kol.

Na 100 km/h se silnější verze e-tronů dostanou za 4,5 vteřiny ve srovnání se slabšími modely, kterým tato disciplína trvá 5,7 vteřiny. Maximální rychlost je poté omezena na 210 km/h, tedy posun o dalších 10 km/h. Dojezd na jedno nabití Audi u verzí S neupřesňuje, modely ovšem používají stejné bateriové moduly o kapacitě 95 kWh – slabší 55 quattro má udávaný dojezd až 446 km.

Jaguaru došly baterky. Zastaví výrobu důležitého modelu, problémy má i Audi

Jaguaru došly baterky. Zastaví výrobu důležitého modelu, problémy má i Audi

Audi e-tron S je poté standardně vybaveno adaptivním vzduchovým podvozkem, trochu agresivněji vypadá přední nárazník s většími otvory a zadní nárazník s výraznějším difuzorem, přičemž širší jsou o 23 mm i nástavce blatníků. Podběhy vyplňují standardně 20 palcová kola, příplatkově až 22 palcová. Uvnitř jsou v základu například elektricky nastavitelná sportovní sedadla.   

Cenovky modelů Audi e-tron S zatím Audi neuvádí stejně jako datum spuštění prodeje. Každopádně ale čekejme extra příplatek vůči slabšímu e-tronu 55 quattro, jehož cena u nás nyní začíná na 2.122.900 Kč.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků