Audi představuje výkonný e-tron S. S trojicí elektromotorů překračuje hranici 500 koní

Svá elektrická SUV začíná Audi nabízet i ve výkonnějších verzích S. Točivým momentem dosáhnou takřka na 1000 N.m.

Více výkonu a točivého momentu není nikdy na škodu, řekli si u Audi, a proto nyní přichází elektromobily e-tron a e-tron Sportback v nových, silnějších variantách S. Není třeba zdržovat, výkon obou SUV tak nyní dosahuje v případě funkce krátkodobého nárůstu síly Boost Mode až 370 kW (503 koní) a točivý moment čítá až 973 N.m.

1800 kg za elektromobilem. Dobrý nápad? Americký pokus přinesl zajímavá čísla

1800 kg za elektromobilem. Dobrý nápad? Americký pokus přinesl zajímavá čísla

Pro srovnání, slabší verze e-tronu 55 quattro produkují v tomto režimu až 300 kW (407 koní) a 664 N.m. Extra porce síly je u e-tronů S zajištěna dodatečným elektromotorem na zadní nápravě. Ve výsledku tedy pracují s celkem třemi elektromotory – jedním vpředu, dvěma vzadu. Přední elektromotor se zapojuje do akce pouze při využití funkce Boost Mode nebo při ztrátě trakce zadních kol.

Na 100 km/h se silnější verze e-tronů dostanou za 4,5 vteřiny ve srovnání se slabšími modely, kterým tato disciplína trvá 5,7 vteřiny. Maximální rychlost je poté omezena na 210 km/h, tedy posun o dalších 10 km/h. Dojezd na jedno nabití Audi u verzí S neupřesňuje, modely ovšem používají stejné bateriové moduly o kapacitě 95 kWh – slabší 55 quattro má udávaný dojezd až 446 km.

Jaguaru došly baterky. Zastaví výrobu důležitého modelu, problémy má i Audi

Jaguaru došly baterky. Zastaví výrobu důležitého modelu, problémy má i Audi

Audi e-tron S je poté standardně vybaveno adaptivním vzduchovým podvozkem, trochu agresivněji vypadá přední nárazník s většími otvory a zadní nárazník s výraznějším difuzorem, přičemž širší jsou o 23 mm i nástavce blatníků. Podběhy vyplňují standardně 20 palcová kola, příplatkově až 22 palcová. Uvnitř jsou v základu například elektricky nastavitelná sportovní sedadla.   

Cenovky modelů Audi e-tron S zatím Audi neuvádí stejně jako datum spuštění prodeje. Každopádně ale čekejme extra příplatek vůči slabšímu e-tronu 55 quattro, jehož cena u nás nyní začíná na 2.122.900 Kč.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků