Audi představuje svůj první závodní monopost Formula E

Ukončení závodních aktivit značky Audi ve vytrvalostních závodech mnozí považovali za hloupé, jiní za velkou škodu. Jenže Audi se chtě nechtě muselo vymanit z odvětví motoristického sportu, které dlouhodobě opanovala především díky svým motorům TDI a jimž „vaz“ s největší pravděpodobností srazila aféra Dieselgate.

Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

On v podstatě kompletní koncern Volkswagen otáčí kormidlo vývoje směrem k elektromobilitě. A pro Audi, které má nejbohatší zkušenosti v motorsportu, je tedy jediný logickým krokem šampionát elektrických formulí. Navíc značka neskáče po hlavě do neprobádaných vod, v šampionátu Formula E se angažovala v předchozích třech letech existence v týmu ABT Schaeffler. Pro nadcházející čtvrtou vybudovala vlastní tovární tým.

Úplně první čistě elektrický závodní vůz Audi nese označení e-tron FE04. Formula E má poměrně benevolentní regule ohledně samotného monopostu, u něhož nelze zasahovat do šasi, ale motor, převodovku a zavěšení upravovat lze. To nejzajímavější samozřejmě skýtají softwarové možnosti.

Porsche oznámilo konec v kategorii LMP1. Místo toho vstoupí do Formule E

Porsche oznámilo konec v kategorii LMP1. Místo toho vstoupí do Formule E

Monopost e-tron FE04 se stane testovací mulou Audi, které by rádo poznatky ze závodění s elektromobilem přeneslo také do sériové výroby řady e-tron. A prvním na řadě by mělo být SUV prozatím pojmenované jaké e-tron quattro.

Prvním závodem, kde se FE04 představí, se stane závod 2. prosince v Hong Kongu, kde se závodní Audi setká s rivaly z Jaguaru a Renaultu.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků