Ukončení závodních aktivit značky Audi ve vytrvalostních závodech mnozí považovali za hloupé, jiní za velkou škodu. Jenže Audi se chtě nechtě muselo vymanit z odvětví motoristického sportu, které dlouhodobě opanovala především díky svým motorům TDI a jimž „vaz“ s největší pravděpodobností srazila aféra Dieselgate.
On v podstatě kompletní koncern Volkswagen otáčí kormidlo vývoje směrem k elektromobilitě. A pro Audi, které má nejbohatší zkušenosti v motorsportu, je tedy jediný logickým krokem šampionát elektrických formulí. Navíc značka neskáče po hlavě do neprobádaných vod, v šampionátu Formula E se angažovala v předchozích třech letech existence v týmu ABT Schaeffler. Pro nadcházející čtvrtou vybudovala vlastní tovární tým.
Úplně první čistě elektrický závodní vůz Audi nese označení e-tron FE04. Formula E má poměrně benevolentní regule ohledně samotného monopostu, u něhož nelze zasahovat do šasi, ale motor, převodovku a zavěšení upravovat lze. To nejzajímavější samozřejmě skýtají softwarové možnosti.
Monopost e-tron FE04 se stane testovací mulou Audi, které by rádo poznatky ze závodění s elektromobilem přeneslo také do sériové výroby řady e-tron. A prvním na řadě by mělo být SUV prozatím pojmenované jaké e-tron quattro.
Prvním závodem, kde se FE04 představí, se stane závod 2. prosince v Hong Kongu, kde se závodní Audi setká s rivaly z Jaguaru a Renaultu.