Audi představuje svůj první závodní monopost Formula E

Ukončení závodních aktivit značky Audi ve vytrvalostních závodech mnozí považovali za hloupé, jiní za velkou škodu. Jenže Audi se chtě nechtě muselo vymanit z odvětví motoristického sportu, které dlouhodobě opanovala především díky svým motorům TDI a jimž „vaz“ s největší pravděpodobností srazila aféra Dieselgate.

Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

On v podstatě kompletní koncern Volkswagen otáčí kormidlo vývoje směrem k elektromobilitě. A pro Audi, které má nejbohatší zkušenosti v motorsportu, je tedy jediný logickým krokem šampionát elektrických formulí. Navíc značka neskáče po hlavě do neprobádaných vod, v šampionátu Formula E se angažovala v předchozích třech letech existence v týmu ABT Schaeffler. Pro nadcházející čtvrtou vybudovala vlastní tovární tým.

Úplně první čistě elektrický závodní vůz Audi nese označení e-tron FE04. Formula E má poměrně benevolentní regule ohledně samotného monopostu, u něhož nelze zasahovat do šasi, ale motor, převodovku a zavěšení upravovat lze. To nejzajímavější samozřejmě skýtají softwarové možnosti.

Porsche oznámilo konec v kategorii LMP1. Místo toho vstoupí do Formule E

Porsche oznámilo konec v kategorii LMP1. Místo toho vstoupí do Formule E

Monopost e-tron FE04 se stane testovací mulou Audi, které by rádo poznatky ze závodění s elektromobilem přeneslo také do sériové výroby řady e-tron. A prvním na řadě by mělo být SUV prozatím pojmenované jaké e-tron quattro.

Prvním závodem, kde se FE04 představí, se stane závod 2. prosince v Hong Kongu, kde se závodní Audi setká s rivaly z Jaguaru a Renaultu.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků