Audi představuje svůj první závodní monopost Formula E

Ukončení závodních aktivit značky Audi ve vytrvalostních závodech mnozí považovali za hloupé, jiní za velkou škodu. Jenže Audi se chtě nechtě muselo vymanit z odvětví motoristického sportu, které dlouhodobě opanovala především díky svým motorům TDI a jimž „vaz“ s největší pravděpodobností srazila aféra Dieselgate.

Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

On v podstatě kompletní koncern Volkswagen otáčí kormidlo vývoje směrem k elektromobilitě. A pro Audi, které má nejbohatší zkušenosti v motorsportu, je tedy jediný logickým krokem šampionát elektrických formulí. Navíc značka neskáče po hlavě do neprobádaných vod, v šampionátu Formula E se angažovala v předchozích třech letech existence v týmu ABT Schaeffler. Pro nadcházející čtvrtou vybudovala vlastní tovární tým.

Úplně první čistě elektrický závodní vůz Audi nese označení e-tron FE04. Formula E má poměrně benevolentní regule ohledně samotného monopostu, u něhož nelze zasahovat do šasi, ale motor, převodovku a zavěšení upravovat lze. To nejzajímavější samozřejmě skýtají softwarové možnosti.

Porsche oznámilo konec v kategorii LMP1. Místo toho vstoupí do Formule E

Porsche oznámilo konec v kategorii LMP1. Místo toho vstoupí do Formule E

Monopost e-tron FE04 se stane testovací mulou Audi, které by rádo poznatky ze závodění s elektromobilem přeneslo také do sériové výroby řady e-tron. A prvním na řadě by mělo být SUV prozatím pojmenované jaké e-tron quattro.

Prvním závodem, kde se FE04 představí, se stane závod 2. prosince v Hong Kongu, kde se závodní Audi setká s rivaly z Jaguaru a Renaultu.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků