Audi představuje nový přeplňovaný šestiválec

Ingolstadtská automobilka Audi uveřejnila první oficiální informace ohledně nového přeplňovaného agregátu, jejímž bude poháněn ostrý model S4 a pravděpodobně i faceliftovaný model A6. Nový agregát disponující přímím vstřikováním nabízí maximální výkon 286 koní při 4 800 ot./min. a přeplňován je kompresorem Eaton.  

Nutno říci, že označení může být v tomto případě poněkud zavádějící, nový motor je totiž označován jako 3.0 TFSI, přičemž „T“ v začátku názvu vždy znamenalo „Turbo“. Turbo zde sice nenajdeme, ale automobilka avizovala, že nový motor má lepší vlastnosti než jeho turbem přeplňovaný předchůdce. Ten byl mj. pro automobilku velmi úspěšným.
 

Kromě jednodušší konstrukce a nižší hmotnosti má agregát nabízet vyšší výkon při nižších otáčkách. Tyto vlastnosti nevylučují jeho budoucí využití v modelech Q7 a A8, automobilka tedy doufá, že i „kompresorový“ motor 3,0 půjde v šlápějích svého „twin-turbového“ příbuzného.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků