Audi představuje nový přeplňovaný šestiválec

Ingolstadtská automobilka Audi uveřejnila první oficiální informace ohledně nového přeplňovaného agregátu, jejímž bude poháněn ostrý model S4 a pravděpodobně i faceliftovaný model A6. Nový agregát disponující přímím vstřikováním nabízí maximální výkon 286 koní při 4 800 ot./min. a přeplňován je kompresorem Eaton.  

Nutno říci, že označení může být v tomto případě poněkud zavádějící, nový motor je totiž označován jako 3.0 TFSI, přičemž „T“ v začátku názvu vždy znamenalo „Turbo“. Turbo zde sice nenajdeme, ale automobilka avizovala, že nový motor má lepší vlastnosti než jeho turbem přeplňovaný předchůdce. Ten byl mj. pro automobilku velmi úspěšným.
 

Kromě jednodušší konstrukce a nižší hmotnosti má agregát nabízet vyšší výkon při nižších otáčkách. Tyto vlastnosti nevylučují jeho budoucí využití v modelech Q7 a A8, automobilka tedy doufá, že i „kompresorový“ motor 3,0 půjde v šlápějích svého „twin-turbového“ příbuzného.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků