Audi představuje nový přeplňovaný šestiválec

Ingolstadtská automobilka Audi uveřejnila první oficiální informace ohledně nového přeplňovaného agregátu, jejímž bude poháněn ostrý model S4 a pravděpodobně i faceliftovaný model A6. Nový agregát disponující přímím vstřikováním nabízí maximální výkon 286 koní při 4 800 ot./min. a přeplňován je kompresorem Eaton.  

Nutno říci, že označení může být v tomto případě poněkud zavádějící, nový motor je totiž označován jako 3.0 TFSI, přičemž „T“ v začátku názvu vždy znamenalo „Turbo“. Turbo zde sice nenajdeme, ale automobilka avizovala, že nový motor má lepší vlastnosti než jeho turbem přeplňovaný předchůdce. Ten byl mj. pro automobilku velmi úspěšným.
 

Kromě jednodušší konstrukce a nižší hmotnosti má agregát nabízet vyšší výkon při nižších otáčkách. Tyto vlastnosti nevylučují jeho budoucí využití v modelech Q7 a A8, automobilka tedy doufá, že i „kompresorový“ motor 3,0 půjde v šlápějích svého „twin-turbového“ příbuzného.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků