Audi představuje motor 2.0 TDI v úsporné verzi „ultra“

V průběhu prvního čtvrtletí letošního roku začne Audi nabízet svým zákazníkům novinku v podobě motorizace 2.0 TDI ultra. Ta dorazí ve výkonových variantách naladěných na 136 koní a 320 Nm (A4/ A4 Avant), 163 koní a 400 Nm (A4, A5 Coupé/ Sportback), nejvýkonnější verze určená pro A6 (sedan i kombi) pak nabídne 190 koní a opět 400 Nm (dříve bylo maximum 163 koní). Zaměření motoru je jasné, kombinovat má zajímavé výkony s velmi nízkou spotřebou.

Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…

Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…

Nejúspornější ze všech novinek je A4 Sedan s nejslabším naftovým dvoulitrem. V tabulkách má tato varianta zapsanou kombinovanou spotřebu 3,9 l/100 km (standardní provedení nabídne 4,3 l/100 km). Všechny ostatní verze se pohybují nad čtyřmi litry, a to v rozmezí od 4,2 do 4,6 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Standardem je šestistupňová manuální převodovka, u které Audi slibuje prodloužené převody. V případě A6 je možné pořídit sedmistupňový S tronic, který taktéž prošel řadou úprav s ohledem na snížení spotřeby paliva (např. snížené vnitřní tření). Běžné varianty A6 2.0 TDI používají bezstupňový Multitronic.

Chybět samozřejmě nesmí systém start/stop a pro co nejnižší produkci emisí je taktéž připraven systém vstřikování močoviny. Audi A4 a A4 Avant ultra nabídnou ještě další úpravy v podobě decentně vylepšené aerodynamiky a sníženého podvozku. Motor 2.0 TDI ultra je dostupný pouze s pohonem přední nápravy.

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Na podzim minulého roku už automobilka představila A3 ultra, která se tak stala prvním z této úsporné rodiny. Pod kapotou má naftovou jedna-šestku s tabulkovou kombinovanou spotřebou 3,2 l/100 km.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků