Audi představuje motor 2.0 TDI v úsporné verzi „ultra“

V průběhu prvního čtvrtletí letošního roku začne Audi nabízet svým zákazníkům novinku v podobě motorizace 2.0 TDI ultra. Ta dorazí ve výkonových variantách naladěných na 136 koní a 320 Nm (A4/ A4 Avant), 163 koní a 400 Nm (A4, A5 Coupé/ Sportback), nejvýkonnější verze určená pro A6 (sedan i kombi) pak nabídne 190 koní a opět 400 Nm (dříve bylo maximum 163 koní). Zaměření motoru je jasné, kombinovat má zajímavé výkony s velmi nízkou spotřebou.

Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…

Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…

Nejúspornější ze všech novinek je A4 Sedan s nejslabším naftovým dvoulitrem. V tabulkách má tato varianta zapsanou kombinovanou spotřebu 3,9 l/100 km (standardní provedení nabídne 4,3 l/100 km). Všechny ostatní verze se pohybují nad čtyřmi litry, a to v rozmezí od 4,2 do 4,6 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Standardem je šestistupňová manuální převodovka, u které Audi slibuje prodloužené převody. V případě A6 je možné pořídit sedmistupňový S tronic, který taktéž prošel řadou úprav s ohledem na snížení spotřeby paliva (např. snížené vnitřní tření). Běžné varianty A6 2.0 TDI používají bezstupňový Multitronic.

Chybět samozřejmě nesmí systém start/stop a pro co nejnižší produkci emisí je taktéž připraven systém vstřikování močoviny. Audi A4 a A4 Avant ultra nabídnou ještě další úpravy v podobě decentně vylepšené aerodynamiky a sníženého podvozku. Motor 2.0 TDI ultra je dostupný pouze s pohonem přední nápravy.

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Na podzim minulého roku už automobilka představila A3 ultra, která se tak stala prvním z této úsporné rodiny. Pod kapotou má naftovou jedna-šestku s tabulkovou kombinovanou spotřebou 3,2 l/100 km.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků