Audi představuje motor 2.0 TDI v úsporné verzi „ultra“

V průběhu prvního čtvrtletí letošního roku začne Audi nabízet svým zákazníkům novinku v podobě motorizace 2.0 TDI ultra. Ta dorazí ve výkonových variantách naladěných na 136 koní a 320 Nm (A4/ A4 Avant), 163 koní a 400 Nm (A4, A5 Coupé/ Sportback), nejvýkonnější verze určená pro A6 (sedan i kombi) pak nabídne 190 koní a opět 400 Nm (dříve bylo maximum 163 koní). Zaměření motoru je jasné, kombinovat má zajímavé výkony s velmi nízkou spotřebou.

Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…

Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…

Nejúspornější ze všech novinek je A4 Sedan s nejslabším naftovým dvoulitrem. V tabulkách má tato varianta zapsanou kombinovanou spotřebu 3,9 l/100 km (standardní provedení nabídne 4,3 l/100 km). Všechny ostatní verze se pohybují nad čtyřmi litry, a to v rozmezí od 4,2 do 4,6 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Standardem je šestistupňová manuální převodovka, u které Audi slibuje prodloužené převody. V případě A6 je možné pořídit sedmistupňový S tronic, který taktéž prošel řadou úprav s ohledem na snížení spotřeby paliva (např. snížené vnitřní tření). Běžné varianty A6 2.0 TDI používají bezstupňový Multitronic.

Chybět samozřejmě nesmí systém start/stop a pro co nejnižší produkci emisí je taktéž připraven systém vstřikování močoviny. Audi A4 a A4 Avant ultra nabídnou ještě další úpravy v podobě decentně vylepšené aerodynamiky a sníženého podvozku. Motor 2.0 TDI ultra je dostupný pouze s pohonem přední nápravy.

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Na podzim minulého roku už automobilka představila A3 ultra, která se tak stala prvním z této úsporné rodiny. Pod kapotou má naftovou jedna-šestku s tabulkovou kombinovanou spotřebou 3,2 l/100 km.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků