Audi představuje motor 2.0 TDI v úsporné verzi „ultra“

V průběhu prvního čtvrtletí letošního roku začne Audi nabízet svým zákazníkům novinku v podobě motorizace 2.0 TDI ultra. Ta dorazí ve výkonových variantách naladěných na 136 koní a 320 Nm (A4/ A4 Avant), 163 koní a 400 Nm (A4, A5 Coupé/ Sportback), nejvýkonnější verze určená pro A6 (sedan i kombi) pak nabídne 190 koní a opět 400 Nm (dříve bylo maximum 163 koní). Zaměření motoru je jasné, kombinovat má zajímavé výkony s velmi nízkou spotřebou.

Testy | Kombi | Audi | Audi A6

Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…

Nejúspornější ze všech novinek je A4 Sedan s nejslabším naftovým dvoulitrem. V tabulkách má tato varianta zapsanou kombinovanou spotřebu 3,9 l/100 km (standardní provedení nabídne 4,3 l/100 km). Všechny ostatní verze se pohybují nad čtyřmi litry, a to v rozmezí od 4,2 do 4,6 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Standardem je šestistupňová manuální převodovka, u které Audi slibuje prodloužené převody. V případě A6 je možné pořídit sedmistupňový S tronic, který taktéž prošel řadou úprav s ohledem na snížení spotřeby paliva (např. snížené vnitřní tření). Běžné varianty A6 2.0 TDI používají bezstupňový Multitronic.

Chybět samozřejmě nesmí systém start/stop a pro co nejnižší produkci emisí je taktéž připraven systém vstřikování močoviny. Audi A4 a A4 Avant ultra nabídnou ještě další úpravy v podobě decentně vylepšené aerodynamiky a sníženého podvozku. Motor 2.0 TDI ultra je dostupný pouze s pohonem přední nápravy.

Testy | Audi | Sedany | Audi A3

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Na podzim minulého roku už automobilka představila A3 ultra, která se tak stala prvním z této úsporné rodiny. Pod kapotou má naftovou jedna-šestku s tabulkovou kombinovanou spotřebou 3,2 l/100 km.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků