Audi představilo závodní verzi modelu R8

Již za pár dnů odstartuje závod dvaačtyřicetihodinovky na německém Nűrburgringu,  pro který si vícero automobilek připravilo své speciály. Posledním takovým je model R8 z dílen Audi.

Inženýři u vozu vyměnili sériový osmiválec o objemu 4,2 litru za motor závodní specifikace s objemem rovné čtyři litry, avšak s výkonem kolem 530 koní. R8 dostala rovněž širší blatníky s novými nárazníky a většími nasávacími otvory. Šasi bylo odlehčeno, uvnitř si našla místo ochranná klec a na zádi nelze přehlédnout obří křídlo.

Nahrazené díly karoserie jsou vyrobeny z karbonu a kevlaru změny se nevyhnuly ani aerodynamice vozu. Kromě již zmiňovaného křídla byl modifikován zadní difuzor, který svým tvarováním přispívá k zatížení zadní nápravy při vysokých rychlostech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Závodní verze modelu R8

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků