Audi představilo závodní verzi modelu R8

Již za pár dnů odstartuje závod dvaačtyřicetihodinovky na německém Nűrburgringu,  pro který si vícero automobilek připravilo své speciály. Posledním takovým je model R8 z dílen Audi.

Inženýři u vozu vyměnili sériový osmiválec o objemu 4,2 litru za motor závodní specifikace s objemem rovné čtyři litry, avšak s výkonem kolem 530 koní. R8 dostala rovněž širší blatníky s novými nárazníky a většími nasávacími otvory. Šasi bylo odlehčeno, uvnitř si našla místo ochranná klec a na zádi nelze přehlédnout obří křídlo.

Nahrazené díly karoserie jsou vyrobeny z karbonu a kevlaru změny se nevyhnuly ani aerodynamice vozu. Kromě již zmiňovaného křídla byl modifikován zadní difuzor, který svým tvarováním přispívá k zatížení zadní nápravy při vysokých rychlostech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Závodní verze modelu R8

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků