Audi nám již před nějakou dobou avizovalo omlazení svého elektrického grand toureru e-tron GT. Nyní už je to oficiálně tady, takže se můžeme podívat, co všechno je nového.
Audi e-tron GT má po faceliftu tři varianty - S, RS a RS performance. Verze S a RS mají vpředu synchronní elektromotor s permanentními magnety o výkonu 176 kW (239 koní), verze performance má v této jednotce o trochu výkonnější elektroniku. Ta hlavní kouzla se dějí až na zadní nápravě, kde je nový motor používaný již na platformách PPE a disponuje výkonem 415 kW (564 koní), navíc je o 10 kg lehčí než dříve.
S kombinovanými se to má tak, že verze S e-tron GT má 500 kW (679 koní), verze RS e-tron GT 630 kW (856 koní) a RS e-tron GT performance dosahuje výkonu 680 kW (925 koní), což z něj dělá nejsilnější silniční Audi v dějinách značky. Základní verze akceleruje na stovku za 3,4 sekundy, RS za 2,8 sekundy a performance to dá za 2,5 sekundy. Základ jede 245 km/h, verze RS 250 km/h.
Energie se ukládá do akumulátoru o kapacitě 105 kWh, z čehož je 97 kWh využitelných. Hmotnost baterie byla snížena o 9 kilogramů na aktuálních 625 kg. Maximální výkon rekuperace byl navýšen z 290 na 400 kW a řidič si může navolit, zdali chce rekuperaci manuální či automatickou. Nabíjení je možné výkonem až 320 kW místo původních 270 kW a za ideálních podmínek se tak vůz dostanete z 10 na 80 procent za 18 minut.
Novinkou ve virtuálním kokpitu vozu je možnost sledovat více informací o akumulátoru, včetně jeho teploty, předpovědi nabíjení nebo stavu přípravy na nabíjení. O udržení ideálního stavu teploty baterie se starají čtyři chladící okruhy. Díky vyšší hustotě energie je dojezd omlazeného modelu až 609 kilometrů na jedno nabití.
Velkou peckou je podvozek, který je standardně vzduchový a dvoukomorový, přičemž je k mání i aktivní odpružení, které udržuje vůz v horizontální poloze jak při zrychlování, tak i při brzdění nebo v zatáčkách. Už jsme to viděli u Porsche. Aby se vám lépe nastupovalo, umí se auto zvednout až o 77 milimetrů. Na přání je k mání také řízení zadních kol v kombinaci se strmějším převodem řízení.
Objednávat budete moci v průběhu tohoto léta, ceny začínají na 3.199.900 Kč za verzi S. Za RS e-tron GT dáte 3.799.900 Kč a nejvýkonnější varianta performance vyjde na 4.099.900 Kč. Porsche Taycan Turbo GT, které je schopné krátkodobě poskytnout až 815 kW, vyjde na 6.164.103 Kč. Zároveň Turbo S, které bychom mohli srovnat s verzí RS (bez performance) vyjde na 5.384.379 Kč.