Audi představilo A4 v okruhové verzi DTM

Německá automobilka Audi představila na ženevském autosalonu i čtvrtou generaci modelu A4 v okruhové verzi DTM. Audi A4 s přívlastkem DTM a označením R14 je, stejně jako předešlá verze, charakterizována modrým základním lakem a aerodynamicky téměř dokonalým bodykitem.

Novinka od divize Audi Motorsport disponuje nejnovějšími prvky, které zaručí, že vůz bude i v nové sezoně držet krok s konkurencí. Hlavním cílem inženýrů bylo zajistit co nejlepší rozložení hmotnosti, dosáhnout co nejlepší aerodynamiku a efektivní distribuci výkonu. Lehká karoserie je tradičně vyrobena z kompozitních materiálů a karbonu, kterým je rovněž zpevněna i kabina, čímž je zvýšena torzní pevnost „klece“.   
 

Osmiválec o objemu 4.0 l s výkonem téměř 480 koní má na okruzích vzbuzovat respekt a to nejen svým řevem, ale i dobrými vlastnostmi korunovanými pohonem zadních kol. Automobilka se do nové sezony skutečně dobře připravila, svědčí o tom i několik tisíc najezděných kilometrů za účelem testování. Svůj velký závodní debut čeká na novou A4 DTM 13. dubna na Hockenheimringu. Uvidíme, zda bude Audi schopna obhájit titul z loňského roku.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A4 DTM živě v Ženevě
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků