Audi představí úsporné verze modelů A3 a A4

Německá automobilka Audi přijde na trh se speciálními, úspornými modely Audi A3 a A4. Ty dostanou nová technologická řešení, která budou mít za následek nižší spotřebu paliva.

Speciální modely budou dostupné zhruba od poloviny roku a budou určeny jen na vybrané trhy. Pro tyto modely budou určeny motory 1,9 TDI a 2,0 TFSI, které sice z nabídky mnoha trhů zcela zmizí, ale jinde budou tyto motorizace nabízeny právě v úsporných provedeních.

Snížená spotřeba bude dosažena novým software řídící jednotky, mírným odlehčením vozu a mj. i aplikací systému Start and Stop, tedy systému, který při zastavení vypíná motor.

Bližší technické informace o těchto vozech nejsou známy, ale např. třídveřové Audi A3 s motorem 1,9 TDI má dosahovat kombinované spotřeby jen 4,5 l na 100 km, což je o 0,4 l méně, než v současnosti. S motorem 2,0 TFSI, jehož výkon bude omezen na 125 kW (170 k) pak bude dosahovat kombinovaná spotřeba hodnoty 7,1 l na 100 km.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků