Audi představí luxusnější verzi A8. Mají se začít Maybach a Bentley bát?

37 komentářů

Ef
28. května • 8:28

Prodeje A8 jsou marginální. A8 existuje aby o sobě audi mohlo tvrdit že je luxusní značka. Ale zde prostě hraje roli hlavně tradice značky, nestačí jen produkt. stačí se podívat na 30 a více let staré filmy..Mercedesy, rollsy a bentleye, ze zámoří cadillac. Sem tam jaguar..Nemluvím o sportácích. Toto jsou prostě značky považované odjakživa za luxusní. Stroje jako rolls phantom nebo mercedes 600 W100 jsou ikony. A podívejte jaký auta v té době dělali bmw a audi...A to přetrvává i když producentů přibylo a jejich produkty jsou stejně špičkové.. Nepochybuju, že audi umí vyrobit ještě luxusnější auto než A8, ale kolik jich prodá, když samotných A8 se prodá minimum?

Kozel
28. května • 8:54

Kolik jich prodá? Odpověď je jednoduchá, víc než se prodá Bentleyů, Rollsů nebo Jaguarů. Víc než Lexusů nebo Maserati. A samozřejmě méně než S-klasse. Takže mluvit o nějakém minimu je blbost.

stealth01
28. května • 8:45

Tradice značky? V době, kdy Audi vyrábělo auta, se v BMW učili, jak vůbec postavit motor. 1910 (1903) se mi zdá na tradici dost v pohodě.
Pro mě je Audi prave o tradici a sportovních úspěších. Uz v 30 letech minulého století porazily Alfy i Mercedesy. Stačí použit wiki.

Chris Rizos
28. května • 14:54
Rolf
28. května • 13:54

Audi je luxusní prémiová značka... tvrdit opak je řekněme hrubá neznalost nebo snaha neřídit se fakty a realitou. Miluji Alfu, BMW, MB, no a Audi mne dostala svou vyvážeností, to je vše, její auta se mi prostě skvěle řídí a celkově se mi strašně líbí.

E15
27. května • 17:20

zase ty fejkové výfuky.... Nepřijatelné!

anonym
27. května • 9:27

Podle autora znacka Horch "vyráběla na začátku minulého tisíciletí velmi luxusní koráby". Tisíciletí? To musely byt luxusni koraby, zrejme pohaneny dvanacti koni. Nebo buvoly?

stealth01
27. května • 6:26

Na té diskuzi (pokud se to dá tak nazvat) je důležité jen to, ze výrazy jako pseudo prémie atd atd, proste ta snůška nesmyslů se naštěstí odehrává jen ve vašich hlavách. S realitou to nemá nic společného.

Assasin
27. května • 17:30

Ne toto není diskuze.Toto je názorové okénko prosím pěkně.Jestli to někomu ještě nedošlo.Wurst koncernistum určitě ne.

stealth01
28. května • 11:19

Mám rád koncernová auta, to nepopírám. Miluji i Alfu, Lexus nebo Jaguar. Nerozděluji lásku k autům podle značek nebo koncernů. To dělají jen lidi, kteří nemají auta rádi.

Kuk Vykuk
27. května • 1:10

Jedinej kdo se bojí je VW, protože na každýho Bentleye doplácí 20 000 euro a za podvodnej softwér na flašování emisí od inženýrů z Audi už zaplatitl pokutu 28 milijard $ :-D:-D:-DB-]

Joe Doe
26. května • 23:25

Bentley sa bat nemusi, kedze ide o znacku z portfolia VAG.

Kuk Vykuk
27. května • 1:10

Ale to ty pisálkové co to píšou nechápou. B-]

Rolf
26. května • 22:26

Přirovnávat Audi k lepšímu Passatu může opravdu jen idiot, jezdím novou A7 a lepší vůz jsem neřídil. Mám zkušenosti s BMW, MB ... Audi je jízdně prostě dál. Je to komplexnější, dotažené a perfektní auto na každý den, který má naprosto pchvatný a nadčasový design a špičkovou techniku. Horch je logická cesta ... přeji Audi hodně zdaru a at vyrábí stále auta jako dosud, jsou skvělá.

kolkyno
26. května • 21:20

Audi kebyze tam aj ebenove drevo da a zlatom oblozi klucky, stale a8 bude na urovni lepsieho passatu. To sa nemoze ani prirovnat k anglickej ariatokracii. Ak tak, jedine velkostou kolies a penisom vodica.

Joe Doe
26. května • 23:53

Anglicka aristokracia?Myslis nemecke auta, montovane v Britanii s nalepkou anglickej znacky vlastnenej Nemcami?

Assasin
26. května • 20:37

NE.Urcite namaji. Pseudo premie Auto Union neni konkurenci ani omylem.

stealth01
28. května • 8:47

Jsi mimo.

Assasin
28. května • 9:12

Nejsem.

K+K
26. května • 17:57

Že bude A8 s dvanáctiválcem se přece ví již dávno, od začátku uvádění této generace na trh se dvanáctiválec zmiňoval, prostě dvanáctiválec v A8 byl a bude. Nového na tom je jenom to, že k tomu přidají nálepku Horch, ale to je čistě formalita, stejně tak by tomu mohli dát nálepku auto union nebo jakoukoliv jinou historickou plaketku. A jinak Bentley to asi konkurent těžko může být když jsou to auta z jednoho koncernu, Bentley používá platformu Audi a stejně tak motory. Rozdíl je jenom v zacílení na koncové zákazníky, Bentley je opulentní, barokně vyzývavá nabubřelost kdežto audi směřuje k technicistnímu uhlazenému pojetí, ten kdo chce opulenci nikdy nepůjde do audi a ten kdo chce technicistní čisté tvary nepůjde do baroka.

Jedna Bedna
27. května • 13:37

V zásadě ano, tedy až na to, že Bentley nepoužívá platformu Audi. V příbuzenském vztahu z pohledu techniky byl pouze Bentley s Phaetonem, tam šlo o shodnou platformu. Nikoli A8 a nic se na tom nezměnilo.

K+K
27. května • 14:46

Platforma D1 Phaetonu (a tedy i Flying Spuru) je odvozená z platformy D3 Audi A8 (2003-2010), liší se jenom tím, že zlevnila konstrukci náhradou hliníkových částí ocelovými, ale jinak je to zcela shodná platforma kam pasují všechny klíčové komponenty od Audi počínaje motory, přes převodovky až po pohon všech kol. Stejně tak Bentayga je na novější platformě MLB od Audi. Jediný model Bentley, který není na platformě Audi je Continental, ten je na MSB od Porsche.

Tomáš Fuk
27. května • 15:14

Který motor z Bentley "pasuje" do A8 platformy? Žádný. Pro Phaeton to muselo být dost razantně upraveno.
První společnou je skutečně až MLB, neboť Bentayga je technicky kopie Q7(4M)

K+K
27. května • 16:28

Jak žádný? V8 ve Flying spuru je V8 z A8 a dtto W12.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jedna Bedna
27. května • 17:51

Žádný motor Audi W12 aktuálně nenabízí. Oficiální nabídka benzínových motorů končí V6 3,0TFSI 255kW, naftových V6 3,0TDI 260kW pro EU, pro zbytek světa V8 4,0TDI 320kW. Že ty motory mají a umí je jiná věc. V modelové nabídce ale nejsou.

K+K
27. května • 18:15

Že jej audi zrovna teď nenabízí na věci, že Bentley používá platformu, motory, převodovky a další komponenty z audi nic nemění. W12 měla A8 v minulé i předminulé generaci a je to motor, který v různých modifikacích nabízí/nabízel i Bentley. A jak je z článku patrné, tak jej zase nabízet v A8 budou. A to stejné platí pro benzínovou V8, kterou mimo Evropu audi nabízí a nabízí ji i Bentley, zase se jedná o shodný motor jenom v různých výkonových naladění.

Tomáš Fuk
27. května • 20:19

V které zemi Audi nabízí V8TFSI? Odpověď je prostá: Pouze v Rusku a to pouze pro forma. Tedy v prospektech je, ale objednat ho nelze. Takže nikde.

K+K
27. května • 23:26

A jak to souvisí s diskuzí zda Bentley používá platformy, motory, převodovky etc. od Audi? Třeba v Číně na stránkách audi vidím S7 i RS7, jestli jej lze momentálně objednat nevím a nijak to nesouvisí s diskuzí o společné platformě/motorech audi vs bentley.
https://www.audi.cn/cn/web/en/models/a7/rs7_s... ...

Jedna Bedna
27. května • 17:52

... samozřejmě s výjimkou R8...

JK
26. května • 17:25

Spojit v jednom textu Audi, jako konkurenci pro Mercedes Maybach, či dokonce Bentley a zároveň použít frázi, že svět je ještě v pořádku, je ve své podstatě protimluv. Ale jestli má autor hezčí neděli, tak proč ne. ;-)

Art Vandelay
26. května • 16:49

Cize z clanku som sa dozvedel, ze pokym sa vyrabaju 12-valce, tak je svet este v poriadku. Som az doteraz netusil, ze ci je svet v poriadku stoji na tych 12 valcoch, ale vydychol som si teda...

Kuk Vykuk
26. května • 16:14

Kdo je to Audi? B-]

martin
28. května • 21:18

Trochu viac nalesteny folcvagen

jano
26. května • 16:28

AUDI za ich kvalitu ani bicykel by som neoprel,vlastná skúsenosť. Aked príde ešte o4cm nižšia zadná strana Lˇod P a za nizkych teplot vrzgajúci interiér AUDI A4 alrooad.2018.

stealth01
28. května • 8:46

Jenže vrze úplně všechno. Včetně Rolls-Royce.

Jarda
28. května • 11:30

To už jsme fakt tolik klesli, že ani RR neudělají pořádně ?

OnlyTruth
26. května • 14:31

aj ked prave audi boli v rokoch 80-90 ... napad v12 a spravit audi aj luxusne je super .. uvidime co ztoho vznikne

Doporučujeme

Články odjinud