Audi postupuje v "plynofikaci". Po A3 jsou na řadě A4 a A5

Již tři modely v nabídce značky se čtyřmi propojenými kruhy můžou být poháněny také motory umožňujícími spalování stlačeného zemního plynu.
Audi postupuje v "plynofikaci". Po A3 jsou na řadě A4 a A5

Již řadu let má Audi v nabídce model A3 Sportback g-tron. Nyní k němu přibývají další dva vozy s pohonem na stlačený zemní plyn.

Tuzemské zastoupení automobilky oznámilo, že za cenu 1 113 900 Kč uvádí do prodeje Audi A4 Avant g-tron. O pět tisíc korun vyšší cenovku pak má A5 Sportback g-tron.

Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Oba vozy pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, který poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 koní). Je spojen s převodovkou S tronic. V kombinovaném režimu spotřebuje 3,8 kilogramu zemního plynu na sto kilometrů (pokud pojede na benzin tak 5,5 litru v případě A4 Avant, u A5 Sportback je hodnota o desetinu litru horší).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dynamika aut je velmi solidní. Maximální rychlost v obou případech přesahuje 220 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na sto trvá 8,5 sekundy.

Zapomenuté koncepty: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zapomenuté koncepty: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

V zásobnících má řidič k dispozici 19 kilogramů stlačeného zemního plynu s tlakem 200 barů, který vystačí na ujetí 500 kilometrů. Zásobníky sice mírně omezují zavazadlový prostor, ten má ale i tak v A4 Avanat g-tron objem 415 litrů a v A5 Sportback g-tron 390 litrů. 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků