Audi postupuje v "plynofikaci". Po A3 jsou na řadě A4 a A5

Již tři modely v nabídce značky se čtyřmi propojenými kruhy můžou být poháněny také motory umožňujícími spalování stlačeného zemního plynu.
Audi postupuje v "plynofikaci". Po A3 jsou na řadě A4 a A5

Již řadu let má Audi v nabídce model A3 Sportback g-tron. Nyní k němu přibývají další dva vozy s pohonem na stlačený zemní plyn.

Tuzemské zastoupení automobilky oznámilo, že za cenu 1 113 900 Kč uvádí do prodeje Audi A4 Avant g-tron. O pět tisíc korun vyšší cenovku pak má A5 Sportback g-tron.

Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Oba vozy pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, který poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 koní). Je spojen s převodovkou S tronic. V kombinovaném režimu spotřebuje 3,8 kilogramu zemního plynu na sto kilometrů (pokud pojede na benzin tak 5,5 litru v případě A4 Avant, u A5 Sportback je hodnota o desetinu litru horší).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dynamika aut je velmi solidní. Maximální rychlost v obou případech přesahuje 220 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na sto trvá 8,5 sekundy.

Zapomenuté koncepty: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zapomenuté koncepty: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

V zásobnících má řidič k dispozici 19 kilogramů stlačeného zemního plynu s tlakem 200 barů, který vystačí na ujetí 500 kilometrů. Zásobníky sice mírně omezují zavazadlový prostor, ten má ale i tak v A4 Avanat g-tron objem 415 litrů a v A5 Sportback g-tron 390 litrů. 

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 46 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků