Audi postupuje v "plynofikaci". Po A3 jsou na řadě A4 a A5

Již tři modely v nabídce značky se čtyřmi propojenými kruhy můžou být poháněny také motory umožňujícími spalování stlačeného zemního plynu.
Audi postupuje v "plynofikaci". Po A3 jsou na řadě A4 a A5

Již řadu let má Audi v nabídce model A3 Sportback g-tron. Nyní k němu přibývají další dva vozy s pohonem na stlačený zemní plyn.

Tuzemské zastoupení automobilky oznámilo, že za cenu 1 113 900 Kč uvádí do prodeje Audi A4 Avant g-tron. O pět tisíc korun vyšší cenovku pak má A5 Sportback g-tron.

Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Oba vozy pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, který poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 koní). Je spojen s převodovkou S tronic. V kombinovaném režimu spotřebuje 3,8 kilogramu zemního plynu na sto kilometrů (pokud pojede na benzin tak 5,5 litru v případě A4 Avant, u A5 Sportback je hodnota o desetinu litru horší).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dynamika aut je velmi solidní. Maximální rychlost v obou případech přesahuje 220 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na sto trvá 8,5 sekundy.

Zapomenuté koncepty: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zapomenuté koncepty: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

V zásobnících má řidič k dispozici 19 kilogramů stlačeného zemního plynu s tlakem 200 barů, který vystačí na ujetí 500 kilometrů. Zásobníky sice mírně omezují zavazadlový prostor, ten má ale i tak v A4 Avanat g-tron objem 415 litrů a v A5 Sportback g-tron 390 litrů. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků