Audi postupuje v "plynofikaci". Po A3 jsou na řadě A4 a A5

Již tři modely v nabídce značky se čtyřmi propojenými kruhy můžou být poháněny také motory umožňujícími spalování stlačeného zemního plynu.
Audi postupuje v "plynofikaci". Po A3 jsou na řadě A4 a A5

Již řadu let má Audi v nabídce model A3 Sportback g-tron. Nyní k němu přibývají další dva vozy s pohonem na stlačený zemní plyn.

Tuzemské zastoupení automobilky oznámilo, že za cenu 1 113 900 Kč uvádí do prodeje Audi A4 Avant g-tron. O pět tisíc korun vyšší cenovku pak má A5 Sportback g-tron.

Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Oba vozy pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, který poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 koní). Je spojen s převodovkou S tronic. V kombinovaném režimu spotřebuje 3,8 kilogramu zemního plynu na sto kilometrů (pokud pojede na benzin tak 5,5 litru v případě A4 Avant, u A5 Sportback je hodnota o desetinu litru horší).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dynamika aut je velmi solidní. Maximální rychlost v obou případech přesahuje 220 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na sto trvá 8,5 sekundy.

Zapomenuté koncepty: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zapomenuté koncepty: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

V zásobnících má řidič k dispozici 19 kilogramů stlačeného zemního plynu s tlakem 200 barů, který vystačí na ujetí 500 kilometrů. Zásobníky sice mírně omezují zavazadlový prostor, ten má ale i tak v A4 Avanat g-tron objem 415 litrů a v A5 Sportback g-tron 390 litrů. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků