Audi postupuje v "plynofikaci". Po A3 jsou na řadě A4 a A5

Již tři modely v nabídce značky se čtyřmi propojenými kruhy můžou být poháněny také motory umožňujícími spalování stlačeného zemního plynu.
Audi postupuje v "plynofikaci". Po A3 jsou na řadě A4 a A5

Již řadu let má Audi v nabídce model A3 Sportback g-tron. Nyní k němu přibývají další dva vozy s pohonem na stlačený zemní plyn.

Tuzemské zastoupení automobilky oznámilo, že za cenu 1 113 900 Kč uvádí do prodeje Audi A4 Avant g-tron. O pět tisíc korun vyšší cenovku pak má A5 Sportback g-tron.

Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Oba vozy pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, který poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 koní). Je spojen s převodovkou S tronic. V kombinovaném režimu spotřebuje 3,8 kilogramu zemního plynu na sto kilometrů (pokud pojede na benzin tak 5,5 litru v případě A4 Avant, u A5 Sportback je hodnota o desetinu litru horší).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dynamika aut je velmi solidní. Maximální rychlost v obou případech přesahuje 220 kilometrů v hodině, zrychlení z nuly na sto trvá 8,5 sekundy.

Zapomenuté koncepty: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

Zapomenuté koncepty: Proč měl vůz Audi z roku 1991 motor ze dřeva?

V zásobnících má řidič k dispozici 19 kilogramů stlačeného zemního plynu s tlakem 200 barů, který vystačí na ujetí 500 kilometrů. Zásobníky sice mírně omezují zavazadlový prostor, ten má ale i tak v A4 Avanat g-tron objem 415 litrů a v A5 Sportback g-tron 390 litrů. 

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků