Audi posouvá příchod nových modelů. Další dopad Dieselgate?

Zřejmě i kvůli skandálu Dieselgate odsouvá Audi představení některých nových vozů. Automobilka ale jakékoli problémy spojené s emisním skandálem samozřejmě odmítá.
Audi posouvá příchod nových modelů. Další dopad Dieselgate?

Koncern Volkswagen pořád čelí důsledkům kauzy Dieselgate, která postihla 11 milionů automobilů po celém světě. Značka pracuje na nápravě, přičemž hlavně kvůli chybějícím financím občas vedení přistupuje k celkem drastickým rozhodnutím – nejdříve Audi skončilo v Le Mans, zrovna včera padlo oficiální rozhodnutí o odchodu Volkswagenu ze světového šampionátu rallye. Co přijde dál?

Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Například odkládaní nových modelů. Nová generace kompaktu A3 má být připravena až koncem roku 2019, v té době bude současné vydání na trhu už dlouhých sedm let. Představení nejnovější nového SUV-kupé Q4 proběhne nejdříve v roce 2021, přestože se tak mělo stát o rok dříve. „Jsme pozadu v časovém plánu s další fází vozidel, které mají být založeny na architektuře MQB,“ řekl zdroj z automobilky serveru Automotive News Europe.

Německá automobilka se ale k této záležitosti odmítá vyjadřovat. Podle mluvčího jde jen o spekulace. Oficiálním důvodem skluzu je využití zmiňované nové generace platformy MQB.

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Značka by samozřejmě chtěla představit novinky co nejdříve, respektive v nejvhodnější čas, už si ale rozhodně nemůže dovolit další problémy. Právě na nejnovější generaci modelů A3 a Q4 jsou kladeny vysoké nároky. Sportovně laděné SUV Q4 má přinést automobilce nové zákazníky. Čtvrtá generace A3 má zase navázat na skvělou pověst jednoho z nejprodávanějších vozů Audi.

Foto: X-Tomi Design
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků