Audi posouvá příchod nových modelů. Další dopad Dieselgate?

Zřejmě i kvůli skandálu Dieselgate odsouvá Audi představení některých nových vozů. Automobilka ale jakékoli problémy spojené s emisním skandálem samozřejmě odmítá.
Audi posouvá příchod nových modelů. Další dopad Dieselgate?

Koncern Volkswagen pořád čelí důsledkům kauzy Dieselgate, která postihla 11 milionů automobilů po celém světě. Značka pracuje na nápravě, přičemž hlavně kvůli chybějícím financím občas vedení přistupuje k celkem drastickým rozhodnutím – nejdříve Audi skončilo v Le Mans, zrovna včera padlo oficiální rozhodnutí o odchodu Volkswagenu ze světového šampionátu rallye. Co přijde dál?

Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Například odkládaní nových modelů. Nová generace kompaktu A3 má být připravena až koncem roku 2019, v té době bude současné vydání na trhu už dlouhých sedm let. Představení nejnovější nového SUV-kupé Q4 proběhne nejdříve v roce 2021, přestože se tak mělo stát o rok dříve. „Jsme pozadu v časovém plánu s další fází vozidel, které mají být založeny na architektuře MQB,“ řekl zdroj z automobilky serveru Automotive News Europe.

Německá automobilka se ale k této záležitosti odmítá vyjadřovat. Podle mluvčího jde jen o spekulace. Oficiálním důvodem skluzu je využití zmiňované nové generace platformy MQB.

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Značka by samozřejmě chtěla představit novinky co nejdříve, respektive v nejvhodnější čas, už si ale rozhodně nemůže dovolit další problémy. Právě na nejnovější generaci modelů A3 a Q4 jsou kladeny vysoké nároky. Sportovně laděné SUV Q4 má přinést automobilce nové zákazníky. Čtvrtá generace A3 má zase navázat na skvělou pověst jednoho z nejprodávanějších vozů Audi.

Foto: X-Tomi Design
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků