Audi posouvá odhalení rivala Tesly. Koncem srpna se jej nedočkáme

Zelí  |  28. 06. 2018 09:49

Nabíječka s proudem cca 350A..... kdo to z vás má... jak by řekl JP.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 06. 2018 12:50

150kW/ 3x400V=> 210A... ale i tak je to hodně, bude to mít tepelné ztráty jako hrom. I na dnešních 50kW "rychlonabíječkách" baterky topí jak díra od pekla

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 06. 2018 14:31

Samozřejmě mohou postavit nabíječku na vyšším napětí a tak snížit proudy. Jestli člověka zabije 400V nebo 1000V je už v podstatě jedno. Ztrátové teplo může v zimně příjemně vytopit kabinu, aby se elektrofíra cítil spokojeně po návratu z čekárny.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 06. 2018 15:44

To by samozřejmě mohli, jestli bude u dálniční pumy trafo 35kV/0,4kV nebo 35/1, to už je v podstatě jedno.... blbé ovšem je, že současné nabíječky na 400V nepoužívají tři, ale jen dvě fáze....
a teplíčko? ok, v zimě bude možná topení ....a co v létě? Bude se grilovat klobása?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  29. 06. 2018 07:43

To je velice romantická představa...... stojící tesla na elektropumpě, kolem ní na rybářských stoličkách pasažéři a na klacku mají buřta a opékají. Reklamní poutač u pumpy hlásá ... k tankování buřt zdarma .

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 06. 2018 10:00

Odhadem je v akupacku 95kwh cca 12 tisíc článků Lion 18650. Pokud by chtěli vyrobit tisíc aut musí mít od dodavatelů 12 milionů článků 18650. To už asi bude problém.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 06. 2018 12:23

tak zrovna 18650 to s velkou pravděpodobností nebudou.....Už ani Tesla je nepoužívá.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 06. 2018 14:17

18650 se dají koupit asi i v tomto množství. Jiný rozměr, který možná používá tesla, na podstatě lion článku nic nemění a není to známkou pokroku. Je to jenom ožvejkávání buď menší nebo větší hašlerky.

Odpovědět  |   | 
Jan Taraba  |  28. 06. 2018 14:57

Ne tak docela, Tesla od 18650 utekla z důvodu jejich horší efektivity, než současně používaná 20700 a Gigafactory staví pro 21700, která se podstatně méně zahřívá a má lepší ratio objem(a hmotnost)/kapacita. Audi se zrovna do Li-Ion tužkovek nehrne ale co tam bude finálně to se teprve uvidí. Navíc není jasné, kdy bude dostavěna fabrika na lithiové akumulátory v Pardubicích, která by měla část evropské EVprodukce zásobovat, navíc se šušká, že se ještě má změnit její technologie z kapalného na pevný elektrolyt a to by znamenalo úplně jiné provedení..

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  29. 06. 2018 07:31

Pokud to mají prodávat za půl roku, tak se žádné převratné změny nechystají. Pokud to mají koncem roku prodávat, tak je to auto cca 2-3roky konstrukčně hotové a konstrukční práce jsou uzavřené. Šlo to takzvaně z prkna pryč. Rozvahy o typu batereček jsou jenom mlácení prázdné slámy.

Odpovědět  |   | 
Pajda  |  28. 06. 2018 19:41

Kde jste prosím narazil na tyto zavádějící údaje? Stačí zadat do googlu "Audi e-tron battery" a vyjedou vám oficiální materiály zveřejněné přímo Audi, kde by snad mohli vědět co vlastně do své baterie osazují? Např hned v prvním odkazu: https://www.greencarreports.com/news/1116347_audi-details... ...

V jejich baterii je 432 článků, každý o kapacitě 60 Ah, články jsou zapojeny 108s4p v 36 modulech. Celá baterie má vážit cca 715 kg. Jedná se o velké články formátu pouch (více známý je tento formát článku pod zavádějícím označení Li-pol). Dodavatelem článků je patrně společnost LG Chem.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 06. 2018 22:50

Li-Pol je něco jiného, než Pouch, ale právě baterie a její konfigurace je důvodem odložení premiéry "malého" e-tronu, pozastavení výroby Q7 e-tron a zdržení verze Q8 e-tron. V ostatním máte pravdu.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 06. 2018 22:55

ještě na okraj, pokud by Audi skutečně jako první "dosáhlo" na L-I akumulátory s pevným elektrolytem, o což se aktivně snaží, bude mít k dispozici 150kWh na hmotnosti 500kg, což by byla obrovská konkurenční výhoda, představující dojezd kolem 750km i v zimních podmínkách....

Odpovědět  |   | 
Pajda  |  28. 06. 2018 23:52

Ano, zde jde o dlouhodobý problém s názvoslovím. Bohužel označení "Li-pol" bylo a je historicky masově zneužíváno jako obchodní název mnoha (i renomovanými) výrobci článků pro pouch provedení článků. Osobně si myslím že pro články s pevným elektrolytem se i proto ujme označení SSB, tedy solid-state battery.
Audi teď používá běžné pouch provedení článků NMC. Prakticky použitelné SSB tu dle mého skromného odhadu nebudou dříve než 2025.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  29. 06. 2018 07:37

95kw a 12000 článků 18650 by vážilo cca 550kg... 150kw sestavených z těchto článků by vážilo cca 800-850kg (mimochodem to je hmotnost škody 105). Takže pokud mají 150kw v hmotnosti 750kg, tak je to jistý pokrok.

Odpovědět  |   | 
Pajda  |  29. 06. 2018 08:43

Audi udává kapacitu baterie 95kWh, dá ověřit přepočtem že tomu tak nejspíš je, neboť pro běžné provedení NMC pouch článků se udává konzervativní nominální napětí 3,7V. Tedy propočtem 3,7V*60Ah*432článků = 95,9kWh. Jimi udávaná hmotnost 715kg platí pro kompletní bateriovou krabici, samostatné články váží mnohem méně. Využitelnou kapacitu odhaduji na cca 90kWh.

Pokud byste chtěl použít články 18650, tak například Tesla ve své největší "100" baterii má osazeno 8256 článků formátu 18650 s nominální kapacitou cca 102 kWh (Na rozdíl od starších Tesla "85" a "90" baterií zde je těch 100kWh opravdu dosažitelných i v reálných provozních podmínkách, využitelných pak má být až 98kWh). Jeden článek Tesla 18650 váží cca 46g, takže 100kWh v samotných článcích váží cca 380kg. Hmotnost celé baterie "100" se udává kolem 600kg. Tento poměr hmotností se často přehlíží.

To číslo 150kWh nepřišlo ode mne a dle mého skromného názoru je toto číslo dnes nereálné pro sériově vyráběné vozy s bateriovou krabicí velikosti TMS nebo e-tron. Tipuji nejdřív tak 2025.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  01. 07. 2018 11:32

Silně pochybuji že 8256 článků 18650 má kapacitu 102kwh. Reálná kapacita jednoho článku v delším provozním výhledu u seriózních výrobců je cca 2000mAh, což ukazuje na kapacitu kolem 60kwh. Hmotnost článku je obvykle 44-46g.
U nejlepších článků to je cca 2300mAh takže tam by to bylo kolem 70kwh.
102kwh to nebude ani náhodou.....

Odpovědět  |   | 
Pajda  |  01. 07. 2018 23:29

Tak si to jednoduše vygooglete. Tesla v modelu S/X používá ekvivalent článků Sanyo NCR18650GA s jmenovitou kapacitou 3350mAh a v normálních podmínkách pak 12,4Wh není nedosažitelných (spousta lidí včetně mě se k této nebo i lepší hodnotě doměřila). Články s těmito parametry jsou na trhu již 3 roky. Nejnovější články formátu 18650, které jsou na trhu asi rok umí 3600mAh nominálně, jsou to např LG Chem INR18650 M36 nebo Samsung INR18650-36G.

Tesla Model 3 pak používá 4416 článků formátu 21700 s kapacitou 5000mAh, které umí 18Wh v reálných podmínkách a až 18,4Wh v laboratorních. Tedy plná kapacita baterie "LR" u TM3 je cca 80kWh. Články podobných parametrů opět již nějaký ten pátek krom Tesla/Panasonic vyrábí i Samsung, LG Chem i Sony

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  02. 07. 2018 11:40

Zázraky se asi dějí. Děkuji za info.

Odpovědět  |   | 
Pajda  |  02. 07. 2018 12:44

Právě že ani moc ne Od roku 2000 nám pěkně rostla kapacita o cca 10-15% ročně, ale v roce 2012 jsme se zastavili na cca 3400mAh ve formátu 18650 (právě tento formát byl historicky nositelem nejvyšší dostupné energetické hustoty článků na trhu) a od té doby jsme se posunuli jen na těch avizovaných 3600mAh, které ještě ani nejsou na trhu pořádně k dostání a ta kapacita je spíše vymodlená výrobci.

Dobře je to přešlapování na místě vidět u Tesly, která jako jediná automobilka, historicky nabízí to nejlepší co je na trhu v poměru cena/výkon. Jejich nejlepší "100" baterie (pravda se 102kWh reálně) vznikla optimalizací bateriových modulů původní "85" baterie z roku 2012, kde prostě přidali víc článků. Původní "85" jich měla 7104ks, kdežto nová "100" jich má 8256ks. Kdyby Tesla použila toto nové uspořádání modulů s více články již v roce 2012 (nijak nesouvisí s chemií), tak mohla mít již tenkrát 95kWh reálně. Takže skutečný progres na úrovni článků za posledních 6let je jen nějakých 7%.

To že v podstatě všechny ostatní automobilky v čele s Nissanem historicky montují do svých baterií ten největší a nejpředraženější "odpad" je na jinou diskuzi. Teprve nedávno se začaly chystat za nos a začali přemýšlet o tom že Tesla asi fakt už nepadne a tak se konečně budou muset snažit osazovat do vozů technologii odpovídající současnému stavu poznání viz toto Audi.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  04. 07. 2018 08:09

Zajímalo by mě, jestli někdo udělal reálný test kapacity bateriového modulu 102kwh z tesly. Tj. jestli ta avizovaná kapacita vypočítaná z ideové kapacity jednoho článku je skutečností a jestli náhodou reál není výrazně nižší.
PS mimo téma :
Tesla, ve všech jeho podnikatelských divizích, je další americký diverzní projekt, kde na penězích nezáleží...... jeho účel je zcela jiný. Dokud bude plnit onen ideově diverzní plán, tak nezkrachuje nikdy. Peněz se dá natisknout libovolné množství.

Odpovědět  |   | 
don  |  28. 06. 2018 10:40

Vynikajici koncernovy nadpis,plne dle metodiky PR oddeleni VAG.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  28. 06. 2018 11:59

https://twitter.com/auto_schmidt/status/10116... ...

V cem je problem, chytraku? Jak by mel nadpis vypadat? Nebo by se ta informace nemela tady vubec ukazat?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  28. 06. 2018 13:13

Naopak nadpis je příprava na další ve smyslu Audi opět slibuje a zase posouvá termín, tak jako to páni redaktoři píšou u AR, dočkáš se neboj. Tohle je nestranný server s vyváženou porcí informací napříč automobilovým trhem.

Odpovědět  |   | 
Kluge  |  28. 06. 2018 19:09

Jo,to tady borci ovládají mistrně. Takže se těšíme na SEQUEL

Odpovědět  |   | 
Luise  |  28. 06. 2018 12:38

Zajímala by mě cena. Pamatuji si R8 e tron, jeho cenu (1 mil €) a úspěch (výroba ukončena pro nezájem)

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  28. 06. 2018 13:54

110 000€

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 46 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A