Spolupráce původně vznikla tak trochu z nouze. Ukázala se ale být extrémně plodnou a úspěšnou.
Značka ABT Sportsline měla ještě před vstupem do DTM bohaté závodní zkušenosti, včetně série Super Touring Car Cup. Při obnovení šampionátu v roce 2000 proto nemohla chybět ve startovním poli. Do série vstoupila jako soukromá stáj, který se musela postavit továrním týmům Opelu A Mercedesu. Ti již měli rozběhnutý závodní program pro tuto sérii, ABT tak neměl na vývoj dost času. Vznikly pro něj tři stroje Abt-Audi TT-R u britské společnosti Foss-Tech v rekordním čase.
„Naše účast v DTM vznikla vlastně z nutnosti,“ vzpomíná Hans-Jürgen Abt, generální ředitel skupiny ABT. „Po ukončení německého šampionátu Super Touring Car na konci roku 1999 jsme najednou neměli žádné pole působnosti. Koncept TT, s nímž jsme se přihlásili do DTM, vznikl v režimu utajení. Za 100 dní jsme pak postavili tři vozy a poprvé s nimi závodili na Hockenheimu. Stalo se z toho jedno z nejúspěšnějších a nejdelších partnerství v historii motorsportu, které zároveň formovalo ABT Sportsline jako společnost.“
První vítězství v šampionátu přišlo v roce 2002 díky pilotovi Laurentu Aiellu, Audi se jako tovární tým vrátilo do DTM až v roce 2004, kdy ABT Sportsline opět zvítězili. První vítězství v sérii s vozem Audi A4 DTM, připraveným firmou z Kemptenu, ve stejném roce slavil Mattias Ekström.
V následujících dvou letech pak Audi a ABT Sportsline slavili hattricky značky i týmu. Za uplynulých 25 let šlo celkem o 333 startů v DTM, pět titulů jezdců a 78 vítězství. Vozy připravené u ABT samozřejmě z tratí nezmizí, již v příštím roce startuje jeho nové dlouhodobé tovární partnerství s Lamborghini.