Audi oznámilo v Ingolstadtu prodejní výsledky, AR.cz byla při tom

„S výsledky loňského roku ve střední a východní Evropě jsme spokojeni. Region se po finanční krizi stabilizoval a roste,“ řekl AutoRevue.cz na tiskové konferenci v Ingolstadtu Rupert Stadler, předseda představenstva Audi. „Motorem růstu v této oblasti je bezesporu Rusko. Ale ani další země nezaostávají. V letošním roce zde očekáváme dvouciferný růst.“

Audi na tiskové konferenci oznámilo nejlepší výsledky v historii. V průběhu fiskálního roku 2010 automobilka dodala 1 092 411 vozů, což znamenalo obrat 35,4 miliard eur a růst oproti předcházejícímu roku o 15 procent. Zisk před zdaněním byl 3 634 milionů eur (1 928 milionů), což bylo o 88,5 procenta více než předcházející rok, po zdanění to bylo 2 630 milionů eur (1 347 milionů), což představovalo růst o 95,2 procent.

Prodeje vozů Audi rostou nejen v Číně (dodáno 227 938 vozů, oproti předcházejícímu roku růst o 43 procenta), ale i v dalších oblastech světa, o patnáct procent větší zájem projevili i zákazníci v USA.

Jak na tiskové konferenci řekl Axel Strotbek, člen představenstva Audi, tyto výsledky byly dosaženy hlavně proto, že automobilka loni uvedla na trh nové modely, mezi jinými limuzínu A8, A7 Sportback a Audi A1 – první prémiové auto Audi v segmentu malých vozů.

Naopak klesl prodej sportovních vozů značky Lamborghini na 1302 kusů, předcházející rok bylo dodáno 1515 vozů. Tento pokles je přisuzován tomu, že loni v květnu skončila produkce modelu Murciélago. Společnost Audi představila jeho nástupce na ženevském autosalonu. Aventador bude v prodeji během několika měsíců.

„Letos zamýšlíme prodat 1,2 milionu vozů,“ řekl Rupert Stadler, nejvyšší šéf Audi. „Očekáváme, že porosteme i nadále.“
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků