Audi oživuje vývoj vodíkových ústrojí. Pochybuje o výrobě baterií pro elektromobily

Vedle rapidní elektrifikace modelové řady se nyní Audi rozhodlo dále investovat i do vývoje pohonných jednotek používajících vodíkové palivové články. Má pro to dva zásadní důvody.

Ačkoliv se může zdát, že představováním jednoho elektrického konceptu za druhým jsou dnes čistě elektrická ústrojí pro Audi středobodem budoucích plánů, na další možnou alternativu ke spalovacím motorům německá automobilka ještě nezanevřela. Audi tak nyní oznamuje zvýšení své aktivity rovněž na poli vývoje vodíkových ústrojí.

Do rozvoje pohonných jednotek využívajících vodíkové palivové články chce Audi investovat rozsáhlé prostředky. Informace uvedl na tiskové konferenci předseda Audi Bram Schot. „Vývoj chceme opravdu urychlit. Na vodíkové palivové články budeme nyní klást větší důraz – více peněz, více lidí a více sebevědomí,“ prohlásil Schot.

Audi AI:ME oficiálně: Autonomní elektromobil má vlastní zahrádku

Audi AI:ME oficiálně: Autonomní elektromobil má vlastní zahrádku

Důraznější zaměření na vodík má přitom souvislost s jistými pochybami ohledně dnešní „mánie“ na poli čistě elektrických automobilů. Důvodem znovuoživení programu vodíkových pohonů jsou tak obavy související s využíváním přírodních zdrojů k výrobě baterií pro elektromobily a rovněž pochyby, zda čistě elektrická vozidla opravdu dokážou uspokojit stále náročnější zákazníky na trhu.

Dosavadní program Audi h-tron se má tedy stát centrem pro veškerý vývoj v kategorii vodíkových pohonů pod střechou koncernu Volkswagen Group. Schot dokonce potvrdil, že práce na nové technice už probíhá a ještě letos se máme dočkat zbrusu nového konceptu s vodíkovým pohonem.

Audi Q4 e-tron oficiálně: Další elektrické SUV Audi čekejte na konci roku 2020

Audi Q4 e-tron oficiálně: Další elektrické SUV Audi čekejte na konci roku 2020

V plánu je například i limitovaná produkce vodíkových modelů, které by si mohli zákaznici pořídit na základě pronájmu. Tyto vozy by vznikaly na samostatné lince v továrně Audi v německém Neckarsulmu. Tento projekt je zatím vyhlížen na rok 2021. Ucelenou řadu několika vodíkových modelů by chtělo nakonec Audi nabízet kolem roku 2025.

Na současná elektrická ústrojí s bateriovými moduly tedy sice Audi v žádném případě nezanevře, ve vodíkových palivových článcích, které chemickou reakcí zajišťují vznik elektrické energie, ovšem značka vidí ještě čistější a efektivnější způsob, jak vozy s elektromotory pohánět.

Hyundai investuje miliardy do vodíkového pohonu. Chce být lídrem v oboru

Hyundai investuje miliardy do vodíkového pohonu. Chce být lídrem v oboru

„Pokud na této vlně zůstaneme, pak se musíme pokusit najít ten nejšetrnější a nejefektivnější způsob, jak jezdit na elektřinu. Čímž nakonec skončíte u vodíkových palivových článků,“ dodal Schot.

Koncept s vodíkovým pohonem ukázalo Audi naposledy v roce 2016 ve formě SUV h-tron quattro (viz galerie). Vodíkové palivové články zde zajišťovaly energii dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 230 kW (313 koní). Koncept měl udávaný dojezd až 600 km. Pro krátkodobé zvýšení výkonu a rekuperaci energie však byla i zde využita malá lithium-iontová baterie pod podlahou zavazadlového prostoru.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků