Audi oslavuje triumf na Nürburgringu speciální edicí R8 V10

Závod 24h Nürburgring se po právu řadí mezi nejnáročnější vytrvalostní okruhové závody na světě. V Audi si tak jen těžko mohli představit lepší vstup s novým závodím autem než ten, jaký se jim podařil - totiž vybojovat první i druhé místo.

Úspěchy závodní verze teď automobilka oslavuje speciální edicí Audi R8 Coupé V10 Plus, která vznikne v pouhých 24 exemplářích. Všechny se vyznačují šedým lakem Suzuka, kombinovaným s černou Mythos a červenou Misano. Z karbonu jsou pak vyvedeny kryty zrcátek, zadní křídlo, difuzor nebo kryt motoru. Na bočních panelech „sideblade“ nechybí nápis R8 24h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základem se stala verze Plus, která se pyšní výkonem 449 kW (610 k)

Technika ovšem zůstává zcela beze změny - o pohon se stará atmosféricky plněný desetiválec o objemu 5,2 litru ve verzi Plus, což znamená výkon 449 kW (610 koní), a to stačí ke sprintu z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a maximální rychlosti 330 km/h.

Připravujeme srovnávací test Audi R8 V10 Plus vs. Jagaur F-Type R AWD

Připravujeme srovnávací test Audi R8 V10 Plus vs. Jagaur F-Type R AWD



Ve standardní výbavě auta najdeme dynamické řízení, adaptivní tlumiče a laserové světlomety. Přestože nás Audi nenechalo nahlédnout do interiéru, neměly by v něm chybět podsvícené prahové lišty označující speciální edici, karbonové doplňky a speciální plaketa.

Poprvé se limitovaná edice Audi R8 neukáže nikde jinde, než na 24h Nürburgring (26. - 29. května), s objednávkou už ale můžete zamířit ke svému dealerovi. Připravte si 229 tisíc euro, tedy přibližně 6,2 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků