Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Věc, o které se v posledních týdnech tak moc šuškalo, je skutečně pravdou. Po dlouhých osmnácti letech opouští Audi závod Le Mans. Kam nyní zamíří?
Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Není to tak dávno, co jsme vás informovali o tom, že v německé automobilce má kvůli úsporám na řešení kauzy Dieselgate dojít ke značným škrtům. Audi zkrátka musí utahovat opasky a dopady to má i na segment motorsportu. Po dlouhých osmnácti letech totiž nebude působit ve vytrvalostním šampionátu WEC a tudíž se nezúčastní ani legendárního závodu 24 hodin Le Mans. 

Audi kvůli Dieselgate utahuje opasky, možná to odnese i R8!

Audi kvůli Dieselgate utahuje opasky, možná to odnese i R8!

Budoucnost je podle Audi někde úplně jinde. Kde? Ve stále populárnějším šampionátu elektrických formulí. Není divu, že se ingolstadtská automobilka vydává právě tímto směrem. Trend elektromobilů je nedílnou součástí strategie této značky a účast v šampionátu Formule E to jenom potvrzuje. Navíc se jedná o soutěž, která láká stále atraktivnější jména. Kromě již potvrzeného Jaguaru a Audi se hovoří také o příchodu Mercedesu či BMW.

Audi za osmnáct let účinkování v této soutěži získala nemalé úspěchy, vždyť z vítězství v nejslavnějším vytrvalostním závodě světa se posádka tohoto továrního týmu radovala hned třináctkrát. Poslední vítězství Audi se datuje do roku 2014, poslední dva ročníky byly v režii Porsche.

Všechno zlé...

Předseda německého výrobce Rupert Stadler omlouval odchod ze scény vytrvalostních závodů vstupem do šampionátu Formule E. Nikdo z Audi si samozřejmě netroufne říci, že hlavním důvodem je potřeba šetřit, aby bylo z čeho zaplatit náklady vynaložené na řešení kauzy Dieselgate koncernu VW. Odchod Audi by však mohl mít na svět rychlých kol pozitivní dopad, alespoň si to myslí autor motoristických publikací Roman Klemm.

„Tento vývoj by mohl přinést pozitiva zejména pro zastánce tradiční F1. Po Audi a Renaultu se do podivné Formule E derou i Mercedes či BMW. Proč nenechat automobilky táhnout tímto směrem, kde se armády jejich inženýrů mohou dle libosti vyřádit? Možná, že pak ztratí zájem o Formuli 1, které v posledních dvou dekádách svým finančním overkillem velmi uškodily. Formule 1 by se pak mohla stát tím, čím byla v dobách svého největšího věhlasu: šampionátem specialistů a opravdových sportovců ovládajících strach nahánějící, burácející a benzínem poháněné rakety,“ uvedl Klemm.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků