Audi opět připomíná samohybné schopnosti RS7. Tentokrát v Kalifornii

Audi se po menší odmlce opět připomnělo s vývojem systému autonomního řízení, tedy systému, kdy auto jede samo bez toho, aby někdo musel řídit. Po představení na Hockenheimu se vytasila německá automobilka s dále upraveným prototypem, který si zcela sám vyzkoušel trať Sonoma Raceway v Kalifornii.

Video: Audi RS7 Sportback bez řidiče na závodním okruhu

Video: Audi RS7 Sportback bez řidiče na závodním okruhu

Audi RS7 vybavené autonomním řízením, které se ukázalo na podzim minulého roku, mělo přezdívku Bobby. Nová verze představená na okruhu v Kalifornii nese označení Robby a oproti svému předchůdci byla dále vylepšena. Výkon motoru činí 412 kW (560 k) a hmotnost je zhruba o 400 kg nižší. 

Inženýři postupně vylepšovali čas autonomní RS7, až se na konec vůz dostal na hodnotu 2 minut a 1,01 s. Údajně jde o čas lepší než u řidičů sportovních automobilů, na rekord této 4050 m dlouhé dráhy chybí ale ještě hodně. Allan McNish zde zajel se speciálem Audi R8 pro Le Mans čas 1 minuta a 20,683 s. 

Audi RS7 Sportback v nové verzi. Poznáte rozdíl?

Audi RS7 Sportback v nové verzi. Poznáte rozdíl?

Kromě „závodních“ RS7 už Audi dříve představilo také klasickou A7 vybavenou stejným systémem, která v běžném provozu dojela ze Silicon Valley na veletrh CES v Las Vegas.

Prvním sériovým automobilem vybaveným tímto systémem by mělo být Audi A8 nové generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků