Audi opět připomíná samohybné schopnosti RS7. Tentokrát v Kalifornii

Audi se po menší odmlce opět připomnělo s vývojem systému autonomního řízení, tedy systému, kdy auto jede samo bez toho, aby někdo musel řídit. Po představení na Hockenheimu se vytasila německá automobilka s dále upraveným prototypem, který si zcela sám vyzkoušel trať Sonoma Raceway v Kalifornii.

Video: Audi RS7 Sportback bez řidiče na závodním okruhu

Video: Audi RS7 Sportback bez řidiče na závodním okruhu

Audi RS7 vybavené autonomním řízením, které se ukázalo na podzim minulého roku, mělo přezdívku Bobby. Nová verze představená na okruhu v Kalifornii nese označení Robby a oproti svému předchůdci byla dále vylepšena. Výkon motoru činí 412 kW (560 k) a hmotnost je zhruba o 400 kg nižší. 

Inženýři postupně vylepšovali čas autonomní RS7, až se na konec vůz dostal na hodnotu 2 minut a 1,01 s. Údajně jde o čas lepší než u řidičů sportovních automobilů, na rekord této 4050 m dlouhé dráhy chybí ale ještě hodně. Allan McNish zde zajel se speciálem Audi R8 pro Le Mans čas 1 minuta a 20,683 s. 

Audi RS7 Sportback v nové verzi. Poznáte rozdíl?

Audi RS7 Sportback v nové verzi. Poznáte rozdíl?

Kromě „závodních“ RS7 už Audi dříve představilo také klasickou A7 vybavenou stejným systémem, která v běžném provozu dojela ze Silicon Valley na veletrh CES v Las Vegas.

Prvním sériovým automobilem vybaveným tímto systémem by mělo být Audi A8 nové generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků