Audi oficiálně uvedlo na český trh A3 Sportback. Tím to teprve začíná

Audi A3 Sportback je oficiálně na českém trhu. Pro začátek se máme těšit na cenu od 499 900 Kč.

Na český trh oficiálně vstoupila novinka v podobě modelu Audi A3 Sportback. Vše podstatné jsme napsali už v rámci stručného testu, takže pouze můžeme zopakovat, že jde o pětidveřovou verzi nové A3, ale ve srovnání s ní je Sportback jak delší, tak má větší rozvor. Konkrétně se bavíme o rozdílu 35 mm. Pokud vás zajímá srovnání s odstupujícím Sportbackem, pak je ten nový o 18 mm delší, o 57 mm užší a rozvor je větší o rovných 58 mm.

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Pro začátek je u Audi A3 Sportback na výběr mezi benzinovou jedna-čtyřkou TFSI (122 k) a jedna-osmičkou TFSI (180 k), respektive mezi 1.6 TDI (105 k) a 2.0 TDI  (150 k). Nabídka motorizací by se měla během dubna rozšířit o základní 1.2 TFSI (105 k), výkonnější variantu dvoulitrového dieselu (183 k) a v říjnu pak přijde ještě verze 1.4 TCNG (110 k). Aktuální cenou, kterou Audi prezentuje jako základní, je 499 900 Kč za jedna-čtyřku TFSI a výbavu Start Edition.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi je synonymem slova quattro, o který samozřejmě nepřijde ani A3 Sportback. Informace, které jsou dostupné na oficiálních stránkách, se ale poněkud rozcházejí s tím, co nám bylo řečeno na tiskové konferenci. Podle webu si budeme moci objednat pohon všech kol pro motor 1.8 TFSI od května, přičemž ceník žádné další motorizace spojené se 4x4 neslibuje. Představitelé automobilky ale uvedli, že už teď lze objednávat quattro pro dvoulitr TDI (183 k), jedna-osmička TFSI s pohonem všech kol přijde v červnu a později se dočkáme také čtyřkolky spojené s 2.0 TDI (150 k).

Ani Audi A3 Sportback se nevyhne debatám ohledně zadní nápravy. Celkem logicky se nabízí domněnka, že vzadu najdeme výhradně víceprvkovou nápravu. Jde přece o prémiové Audi, nicméně není tomu tak. Také A3 Sportback má svou hranici, do které dostanete vlečenou nápravu. Tou hranicí je 85 kW včetně.

Představení A3 Sportback to u Audi letos zdaleka nekončí. Naopak letošní rok bude velmi bohatý. V březnu přijde na český trh SQ5 TDI, v květnu RS5, v srpnu RS6, v září se představí RS7, S3, S3 Sportback a A3 sedan, říjen bude patřit SQ5 TFSI a na závěr roku si u Audi připravili RS Q3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Audi

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 43 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky