Audi oficiálně uvedlo na český trh A3 Sportback. Tím to teprve začíná

Audi A3 Sportback je oficiálně na českém trhu. Pro začátek se máme těšit na cenu od 499 900 Kč.

Na český trh oficiálně vstoupila novinka v podobě modelu Audi A3 Sportback. Vše podstatné jsme napsali už v rámci stručného testu, takže pouze můžeme zopakovat, že jde o pětidveřovou verzi nové A3, ale ve srovnání s ní je Sportback jak delší, tak má větší rozvor. Konkrétně se bavíme o rozdílu 35 mm. Pokud vás zajímá srovnání s odstupujícím Sportbackem, pak je ten nový o 18 mm delší, o 57 mm užší a rozvor je větší o rovných 58 mm.

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Pro začátek je u Audi A3 Sportback na výběr mezi benzinovou jedna-čtyřkou TFSI (122 k) a jedna-osmičkou TFSI (180 k), respektive mezi 1.6 TDI (105 k) a 2.0 TDI  (150 k). Nabídka motorizací by se měla během dubna rozšířit o základní 1.2 TFSI (105 k), výkonnější variantu dvoulitrového dieselu (183 k) a v říjnu pak přijde ještě verze 1.4 TCNG (110 k). Aktuální cenou, kterou Audi prezentuje jako základní, je 499 900 Kč za jedna-čtyřku TFSI a výbavu Start Edition.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi je synonymem slova quattro, o který samozřejmě nepřijde ani A3 Sportback. Informace, které jsou dostupné na oficiálních stránkách, se ale poněkud rozcházejí s tím, co nám bylo řečeno na tiskové konferenci. Podle webu si budeme moci objednat pohon všech kol pro motor 1.8 TFSI od května, přičemž ceník žádné další motorizace spojené se 4x4 neslibuje. Představitelé automobilky ale uvedli, že už teď lze objednávat quattro pro dvoulitr TDI (183 k), jedna-osmička TFSI s pohonem všech kol přijde v červnu a později se dočkáme také čtyřkolky spojené s 2.0 TDI (150 k).

Ani Audi A3 Sportback se nevyhne debatám ohledně zadní nápravy. Celkem logicky se nabízí domněnka, že vzadu najdeme výhradně víceprvkovou nápravu. Jde přece o prémiové Audi, nicméně není tomu tak. Také A3 Sportback má svou hranici, do které dostanete vlečenou nápravu. Tou hranicí je 85 kW včetně.

Představení A3 Sportback to u Audi letos zdaleka nekončí. Naopak letošní rok bude velmi bohatý. V březnu přijde na český trh SQ5 TDI, v květnu RS5, v srpnu RS6, v září se představí RS7, S3, S3 Sportback a A3 sedan, říjen bude patřit SQ5 TFSI a na závěr roku si u Audi připravili RS Q3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Audi

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků