Audi oficiálně uvedlo na český trh A3 Sportback. Tím to teprve začíná

Audi A3 Sportback je oficiálně na českém trhu. Pro začátek se máme těšit na cenu od 499 900 Kč.

Na český trh oficiálně vstoupila novinka v podobě modelu Audi A3 Sportback. Vše podstatné jsme napsali už v rámci stručného testu, takže pouze můžeme zopakovat, že jde o pětidveřovou verzi nové A3, ale ve srovnání s ní je Sportback jak delší, tak má větší rozvor. Konkrétně se bavíme o rozdílu 35 mm. Pokud vás zajímá srovnání s odstupujícím Sportbackem, pak je ten nový o 18 mm delší, o 57 mm užší a rozvor je větší o rovných 58 mm.

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Pro začátek je u Audi A3 Sportback na výběr mezi benzinovou jedna-čtyřkou TFSI (122 k) a jedna-osmičkou TFSI (180 k), respektive mezi 1.6 TDI (105 k) a 2.0 TDI  (150 k). Nabídka motorizací by se měla během dubna rozšířit o základní 1.2 TFSI (105 k), výkonnější variantu dvoulitrového dieselu (183 k) a v říjnu pak přijde ještě verze 1.4 TCNG (110 k). Aktuální cenou, kterou Audi prezentuje jako základní, je 499 900 Kč za jedna-čtyřku TFSI a výbavu Start Edition.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi je synonymem slova quattro, o který samozřejmě nepřijde ani A3 Sportback. Informace, které jsou dostupné na oficiálních stránkách, se ale poněkud rozcházejí s tím, co nám bylo řečeno na tiskové konferenci. Podle webu si budeme moci objednat pohon všech kol pro motor 1.8 TFSI od května, přičemž ceník žádné další motorizace spojené se 4x4 neslibuje. Představitelé automobilky ale uvedli, že už teď lze objednávat quattro pro dvoulitr TDI (183 k), jedna-osmička TFSI s pohonem všech kol přijde v červnu a později se dočkáme také čtyřkolky spojené s 2.0 TDI (150 k).

Ani Audi A3 Sportback se nevyhne debatám ohledně zadní nápravy. Celkem logicky se nabízí domněnka, že vzadu najdeme výhradně víceprvkovou nápravu. Jde přece o prémiové Audi, nicméně není tomu tak. Také A3 Sportback má svou hranici, do které dostanete vlečenou nápravu. Tou hranicí je 85 kW včetně.

Představení A3 Sportback to u Audi letos zdaleka nekončí. Naopak letošní rok bude velmi bohatý. V březnu přijde na český trh SQ5 TDI, v květnu RS5, v srpnu RS6, v září se představí RS7, S3, S3 Sportback a A3 sedan, říjen bude patřit SQ5 TFSI a na závěr roku si u Audi připravili RS Q3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Audi

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků