Audi oficiálně oznámilo přípravu modelu Q1. Na trh přijde v roce 2016

Audi oficiálně oznámilo přípravu modelu Q1. Na trh přijde v roce 2016

O nejmenším zástupci rodiny Q automobilky Audi se hovoří už celkem dlouho, nicméně až dnes bylo oficiálně potvrzeno, že je skutečně tento model na pořadu dne. Novinka se bude vyrábět od roku 2016, produkce bude umístěna ve fabrice v Ingolstadtu. Jméno je jasné. Coby základ pro vstup mezi modely Q dostane označení Q1.

Audi RS Q3: první RS mezi SUV Audi naživo

Audi RS Q3: první RS mezi SUV Audi naživo

Důvody, proč se vedení Audi rozhodlo k tomuto kroku, jsou jednoduché (za vším hledej peníze...). Německá automobilka chce do roku 2020 rozšířit svou nabídku ze současných 49 modelů minimálně na šedesát. Nejmenší Q tak zdaleka nebude jedinou novinkou, se kterou se v budoucnu setkáme.

V současnosti Audi nabízí svým zákazníkům Q3, RS Q3, Q5, SQ5 a už celkem přesluhující Q7. Tento rok se nejlépe dařilo Q5. Do konce října sjelo z výrobních pásů bezmála 200 000 kusů, což je o sedmnáct procent lepší výsledek než v roce 2012.

U modelu Q3 to nekončí. Audi má v plánu ještě menší Q1

U modelu Q3 to nekončí. Audi má v plánu ještě menší Q1

Podle neoficiálních zpráv, se kterými jsme vás obeznámili dříve, bude Q1 modelem postaveným na základech VW Polo. Délka by neměla přesáhnout 3,8 m, plánuje se i hybridní verze a naopak se nepočítá se čtyřkolkou.

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Audi

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 58 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků