Audi odtajňuje ceník nového S4. Na stovku zrychluje pod pět sekund

Auto s vidlicovým šestiválcem má standardně pohon všech kol. Dealeři značky se čtyřmi kruhy již začali přijímat objednávky.

Přesně 1 599 900 Kč za limuzínu a o 51 000 vyšší částku za kombi si musí připravit ti, kteří touží po novém provedení modelu Audi S4.

Oba vozy pohání zážehový třílitrový přeplňovaný šestiválec s maximálním výkonem 260 kW (354 koní) a s maximálním točivým momentem 500 Nm. Ten je k dispozici od 1370 do 4500 otáček za minutu a na kola ho přenáší osmistupňový tiptronic a systém pohonu quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen. 

Maximální rychlost je standardně omezena na 250 kilometrů v hodině, sprint z nuly na stovku trvá v případě limuzíny 4,7 sekundy a u kombi S4 Avant 4,9 sekundy.

Spotřeba činí 7,3 litru na sto kilometrů v případě sedanu, druhá karosářská varianta spotřebovává o dvě desetinky litru více.

Oproti předcházející generaci jsou vozy o 75 kilogramů lehčí, poměr hmotnost/výkon vylepšuje i přidaných 15 kW do motoru.

V základní výbavě vozu jsou osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná sportovní sedadla čalouněná alcantarou a kůží, LED světla vpředu i vzadu, sportovní multifunkční volant a systém řízení jízdní dynamiky Audi drive Select. Sportovní podvozek je v porovnání s běžnou A5 o 23 milimetrů snížený. Na přání je pak možné získat rovněž adaptivní tlumiče, případně sportovní diferenciál zadní nápravy.

Dealeři již začali přijímat objednávky, auta se pak u nich objeví v průběhu letošního jara.

Galerii snímků obou karosářských variant vozu si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků