Audi odtajňuje ceník nového S4. Na stovku zrychluje pod pět sekund

Auto s vidlicovým šestiválcem má standardně pohon všech kol. Dealeři značky se čtyřmi kruhy již začali přijímat objednávky.

Přesně 1 599 900 Kč za limuzínu a o 51 000 vyšší částku za kombi si musí připravit ti, kteří touží po novém provedení modelu Audi S4.

Oba vozy pohání zážehový třílitrový přeplňovaný šestiválec s maximálním výkonem 260 kW (354 koní) a s maximálním točivým momentem 500 Nm. Ten je k dispozici od 1370 do 4500 otáček za minutu a na kola ho přenáší osmistupňový tiptronic a systém pohonu quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen. 

Maximální rychlost je standardně omezena na 250 kilometrů v hodině, sprint z nuly na stovku trvá v případě limuzíny 4,7 sekundy a u kombi S4 Avant 4,9 sekundy.

Spotřeba činí 7,3 litru na sto kilometrů v případě sedanu, druhá karosářská varianta spotřebovává o dvě desetinky litru více.

Oproti předcházející generaci jsou vozy o 75 kilogramů lehčí, poměr hmotnost/výkon vylepšuje i přidaných 15 kW do motoru.

V základní výbavě vozu jsou osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná sportovní sedadla čalouněná alcantarou a kůží, LED světla vpředu i vzadu, sportovní multifunkční volant a systém řízení jízdní dynamiky Audi drive Select. Sportovní podvozek je v porovnání s běžnou A5 o 23 milimetrů snížený. Na přání je pak možné získat rovněž adaptivní tlumiče, případně sportovní diferenciál zadní nápravy.

Dealeři již začali přijímat objednávky, auta se pak u nich objeví v průběhu letošního jara.

Galerii snímků obou karosářských variant vozu si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků