Audi odtajňuje ceník nového S4. Na stovku zrychluje pod pět sekund

Auto s vidlicovým šestiválcem má standardně pohon všech kol. Dealeři značky se čtyřmi kruhy již začali přijímat objednávky.

Přesně 1 599 900 Kč za limuzínu a o 51 000 vyšší částku za kombi si musí připravit ti, kteří touží po novém provedení modelu Audi S4.

Oba vozy pohání zážehový třílitrový přeplňovaný šestiválec s maximálním výkonem 260 kW (354 koní) a s maximálním točivým momentem 500 Nm. Ten je k dispozici od 1370 do 4500 otáček za minutu a na kola ho přenáší osmistupňový tiptronic a systém pohonu quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen. 

Maximální rychlost je standardně omezena na 250 kilometrů v hodině, sprint z nuly na stovku trvá v případě limuzíny 4,7 sekundy a u kombi S4 Avant 4,9 sekundy.

Spotřeba činí 7,3 litru na sto kilometrů v případě sedanu, druhá karosářská varianta spotřebovává o dvě desetinky litru více.

Oproti předcházející generaci jsou vozy o 75 kilogramů lehčí, poměr hmotnost/výkon vylepšuje i přidaných 15 kW do motoru.

V základní výbavě vozu jsou osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná sportovní sedadla čalouněná alcantarou a kůží, LED světla vpředu i vzadu, sportovní multifunkční volant a systém řízení jízdní dynamiky Audi drive Select. Sportovní podvozek je v porovnání s běžnou A5 o 23 milimetrů snížený. Na přání je pak možné získat rovněž adaptivní tlumiče, případně sportovní diferenciál zadní nápravy.

Dealeři již začali přijímat objednávky, auta se pak u nich objeví v průběhu letošního jara.

Galerii snímků obou karosářských variant vozu si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků