Audi "odlehčenou" R8 GT Spyder vyrábět bude

Automobilka Audi potvrdila, že se vylehčeného Spyderu R8 dočkáme v sériové produkci. A to již na začátku příštího roku.

Model R8 v posledních letech zásadně ovlivnil vnímání značky Audi a jistým způsobem ji etabloval jako producenta skutečných sportovních automobilů. Jedním z posledních přírůstků do rodiny R8 se stalo v půli loňského roku otevřené provedení R8 Spyder vybavené levnějším osmiválcem 4,2 FSI, nyní bylo ale již rozhodnuto o tom, že Audi ve chvályhodném snažení o snižování hmotnosti představí také Spyder ve vyloženě odlehčené verzi GT. V souvislosti s tímto rozhodnutím uvolnilo také první dvě kresby na toto téma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 GT Spyder na prvních kresbách 

Nové Audi R8 GT Spyder bude poháněno stejným motorem jako zhruba rok staré kupé Audi R8 GT. Půjde tedy o posílený desetiválec s objemem 5,2 l, výkonem 560 koní (410 kW) a točivým momentem 540 Nm při 6 500 ot./min. Spyder GT dosáhne rychlosti 310 km/h, což je o 10 km/h méně než u staršího kupé. Z klidu na 100 km/h zrychlí zhruba za 3,8 s. Otevřená novinka by se na veřejnosti měla prvně objevit letos v červnu v rámci závodů Le Mans a oficiální premiéra je připravena na podzimní autosalon ve Frankfurtu. Legendární závody Le Mans nebyly vybrány náhodou, neboť novinka údajně využívá některých skupin přímo odvozených ze speciálu R8 LMS, který v nich startuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 GT, odlehčené kupé z loňska, sice přišlo o 95 kg pohotovostní hmotnosti, ale stále zůstává v porovnání s renomovanou konkurencí poměrně těžké. A Spyder GT na tom zřejmě nebude o mnoho lépe.

Detaily k tomuto Spyderu, jenž má podle některých informací vzniknout v sérii omezené na 333 kusů, zatím k dispozici nemáme, ale zavzpomínejme na podobně pojaté kupé R8 GT (taky u něj byla hranice produkce stanovena na 333 strojů). U něj je točivý moment desetiválce 5,2 l přenášen skrze šestistupňovou převodovku DSG alias R Tronic s automatizovaným řazením na všechna kola v poměru 15:85 % připadajících na přední/zadní nápravu (za běžných podmínek). Audi R8 GT Spyder se má vyznačovat matově stříbřitou maskou chladiče, kompozitovým lízátkem pod předním nárazníkem a předními světlomety složenými z LED.

Dále se můžeme těšit na výrazný difuzor v zadním nárazníku, přítlačné křídlo a specifické devatenáctipalcové ráfky. Změny ve formě nové hlavice voliče, přepracovaného přístrojového štítu nebo čalounění s větším podílem Alcantary se pak promítnou také do interiéru. Ačkoli se značka Audi od premiéry hliníkového skeletu ASF v hloubi devadesátých let ohání lehkostí svých konstrukcí, hmotnostní bilance o 95 kg odlehčeného Audi R8 GT nedopadla nijak oslnivě. Například cenově a výkonově srovnatelné Porsche 911 997 GT2 váží o 85 kilogramů méně, o další stovku níže je „koncernové” Lamborghini Gallardo Superleggera a Ferrari F430 Scuderia má dokonce jen 1 250 kg. A ruku na srdce, od Spyderu GT zázraky čekat nemůžeme.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků