Audi "odlehčenou" R8 GT Spyder vyrábět bude

Automobilka Audi potvrdila, že se vylehčeného Spyderu R8 dočkáme v sériové produkci. A to již na začátku příštího roku.

Model R8 v posledních letech zásadně ovlivnil vnímání značky Audi a jistým způsobem ji etabloval jako producenta skutečných sportovních automobilů. Jedním z posledních přírůstků do rodiny R8 se stalo v půli loňského roku otevřené provedení R8 Spyder vybavené levnějším osmiválcem 4,2 FSI, nyní bylo ale již rozhodnuto o tom, že Audi ve chvályhodném snažení o snižování hmotnosti představí také Spyder ve vyloženě odlehčené verzi GT. V souvislosti s tímto rozhodnutím uvolnilo také první dvě kresby na toto téma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 GT Spyder na prvních kresbách 

Nové Audi R8 GT Spyder bude poháněno stejným motorem jako zhruba rok staré kupé Audi R8 GT. Půjde tedy o posílený desetiválec s objemem 5,2 l, výkonem 560 koní (410 kW) a točivým momentem 540 Nm při 6 500 ot./min. Spyder GT dosáhne rychlosti 310 km/h, což je o 10 km/h méně než u staršího kupé. Z klidu na 100 km/h zrychlí zhruba za 3,8 s. Otevřená novinka by se na veřejnosti měla prvně objevit letos v červnu v rámci závodů Le Mans a oficiální premiéra je připravena na podzimní autosalon ve Frankfurtu. Legendární závody Le Mans nebyly vybrány náhodou, neboť novinka údajně využívá některých skupin přímo odvozených ze speciálu R8 LMS, který v nich startuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 GT, odlehčené kupé z loňska, sice přišlo o 95 kg pohotovostní hmotnosti, ale stále zůstává v porovnání s renomovanou konkurencí poměrně těžké. A Spyder GT na tom zřejmě nebude o mnoho lépe.

Detaily k tomuto Spyderu, jenž má podle některých informací vzniknout v sérii omezené na 333 kusů, zatím k dispozici nemáme, ale zavzpomínejme na podobně pojaté kupé R8 GT (taky u něj byla hranice produkce stanovena na 333 strojů). U něj je točivý moment desetiválce 5,2 l přenášen skrze šestistupňovou převodovku DSG alias R Tronic s automatizovaným řazením na všechna kola v poměru 15:85 % připadajících na přední/zadní nápravu (za běžných podmínek). Audi R8 GT Spyder se má vyznačovat matově stříbřitou maskou chladiče, kompozitovým lízátkem pod předním nárazníkem a předními světlomety složenými z LED.

Dále se můžeme těšit na výrazný difuzor v zadním nárazníku, přítlačné křídlo a specifické devatenáctipalcové ráfky. Změny ve formě nové hlavice voliče, přepracovaného přístrojového štítu nebo čalounění s větším podílem Alcantary se pak promítnou také do interiéru. Ačkoli se značka Audi od premiéry hliníkového skeletu ASF v hloubi devadesátých let ohání lehkostí svých konstrukcí, hmotnostní bilance o 95 kg odlehčeného Audi R8 GT nedopadla nijak oslnivě. Například cenově a výkonově srovnatelné Porsche 911 997 GT2 váží o 85 kilogramů méně, o další stovku níže je „koncernové” Lamborghini Gallardo Superleggera a Ferrari F430 Scuderia má dokonce jen 1 250 kg. A ruku na srdce, od Spyderu GT zázraky čekat nemůžeme.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 950 km
Cena: 174 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků