Audi Nuvolari - designérský skvost z Německa

Audi opět zabodovalo. Na ženevském autosalonu odhalilo luxusní kupé Audi Nuvolari. Jedná se o překrásné auto. Nejeden návštěvník si povzdechnul nad tím, že je to pouze koncept. Co ale není, může být.
Audi Nuvolari - designérský skvost z Německa

Po detroitské autoshow, která přinesla studii Pikes Peak (více zde), jejíž název je inspirován jedním slavným a pro Audi úspěšným závodem, pokračuje ingolstadtská automobilka v představování konceptů se zvučnými jmény také na ženevském autosalonu.

Kudy kráčíš, Audi?

Jméno slavného závodníka Taziu Nuvolariho tentokráte našlo cestu do názvu výkonného sportovního kupé, postaveného na podvozku modelu A8. To by mělo naznačit, podobně jako v případě Pikes Peaku, jakou cestou se bude Audi v příštích letech ubírat.

Studie Nuvolari skutečně mnohé napoví. Masivní dvoudílná mřížka předního chladiče by se údajně měla stát charakteristickým prvkem většiny budoucích modelů s čtyřmi kruhy ve znaku. To platí i pro světlomety, jejichž tvar sice nemusí na první pohled působit nijak revolučně, nicméně technologie použitá uvnitř přesvědčí o pravém opaku. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V Ženevě vzbudilo Audi Nuvolari opravdový rozruch.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Není divu, vždyť inspirativní tvary z německé designerské školy nevídáme až tak často.

Audi totiž vyvinulo pro studii Nuvolari impozantní systém, který nahrazuje doposud hojně užívané xenonové světlomety LED diodami. Pod tvarovým krytem světel se v Audi Nuvolari objeví 18 LED diod, u nichž bude možno elektronicky nastavovat světelný výkon, délku dosvitu a dokonce i směr svícení. Opravdovou lahůdku představují světla zadní, která díky zabudovaným infračerveným senzorům dokáží přizpůsobit světelný výkon dle míry jejich zašpinění tak, aby byla vždy dobře viditelná.

Interiér jako ze science fiction

Pohled do interiéru naznačí, že konstruktéři německé automobilky stojí oběma nohama v 21. století. Automobil se startuje na základě kontroly otisků prstů. Stejná procedura, tedy autorizace na základě otisků prstů, čeká pasažéra odhodlaného vylovit z uzamykatelné přihrádky její obsah. Nechybí samozřejmě ani rozměrný LCD display navigačního systému, či multifunkční volant s tlačítky pro řazení převodových stupňů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Precizně zpracovaný interiér je u Audi samozřejmostí.
Upoutá především netradiční tvar volantu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na kupé Nuvolari můžeme zpozorovat spoustu prvků, společných například
s Audi TT, představa sériové výroby tedy nemusí být zase tak vzdálená.
Velké luxusní kupé v nabídce koncernu VW rozhodně chybí.

Samostatnou kapitolou je motor. U takto profilovaného vozu nelze samozřejmě pod kapotou na ničem šetřit. Lidé z Audi si toho bylo dobře vědomi. Proto se koncept Nuvolari pyšní motorem 5.0 V10 s technologií přímého vstřiku FSI a dvojitým přeplňováním. Díky němu činí maximální výkon 441 kW/600 k a točivý moment 750 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h potrvá Audi Nuvolari 4,1 s, maximální rychlost bude omezena na 250 km/h. Šestistupňová automatická převodovka pomůže pohánět všechna čtyři kola osazená jednadvaceti palcovými pneumatikami s nejnovějším PAX systémem.

Slovo do pranice

Musíme uznat, že Audi umí dělat opravdu skvostná auta. Bohužel se většinou jedná o koncepty, jejichž budoucí osud je velmi nejistý. Přesto jsme velice potěšeni, že i v dnešní uspěchané době nás dokáže někdo svým úsilím zastavit a přinutit obdivovat kouzelnou symfonii automobilového designu. Teď už musíme jen čekat na dobu, kdy konzervativní ekonomy vedení automobilek vystřídá revoluční a nebojácná krev, která dokáže vedle horentních ekonomických čísel jásat i nad uměním ladných křivek. Právě ty jsou vedle emocí hlavním důvodem, proč o automobilech dokážeme stále ještě snít. Pánové, nedovolme si vzít klukovské sny. Automobily se nesmí stát spotřebním zbožím!

Diskuse: líbí se vám kupé Nuvolari? Jak se díváte na vývoj a budocnost automobilového designu?

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků