Audi naznačilo, že nové RS 3 si udrží pětiválec. Výkon zřejmě přesáhne 400 koní

Nejvýkonnější verze Audi A3 se dočkáme příští rok. Na povrch se už nicméně dostávají klíčové informace.

Nová generace Audi A3 se nám představila letos v březnu, její výkonnější verze S následně v srpnu a teď padá pozornost na nejsilnější kousek z řady – nové RS 3 Sportback. Vedoucí marketingu a prodejů divize Audi Sport Frank Michl nyní britskému Auto Expressu uvedl, že nová generace silného hatchbacku (a sedanu) fanoušky určitě nezklame.

Hybridní Audi Q8 TFSI e je oficiálně v ČR. Silnější má 462 koní a stojí 2,5 milionu

Hybridní Audi Q8 TFSI e je oficiálně v ČR. Silnější má 462 koní a stojí 2,5 milionu

Přesněji tedy Michl označil skvělý pětiválcový motor odchozí generace zodpovědný za popularitu modelu. Lze tedy očekávat, že nové Audi RS 3 se této motorizace nezbaví a nevydá se cestou downsizingu. Ostatně tomu by nasvědčovaly i záběry z testování na Nürburgingu, kde prototypu nechybí typicky zběsilý zvuk.

Britská publikace taky dodává, že novinku plánuje Audi představit v září 2021. Co se týče detailnější specifikace, Michl zatím žádné podrobnosti neodhalil. Jakožto rival Mercedesu-AMG A45 S se nicméně objevují spekulace o výkonu RS 3 přesahujícím dosavadních 400 koní (294 kW), Mercedes jich má totiž pod kapotou 421 (310 kW).

Nabídka Audi A3 se rozšířila o další hybrid. 45 TFSI e je prémiový sourozenec RS iV

Nabídka Audi A3 se rozšířila o další hybrid. 45 TFSI e je prémiový sourozenec RS iV

Jisté je, že nové RS 3 přijede opět na koncernovém základě MQB, podobně jako osmá generace Golfu, ale pochopitelně obdrží rozsáhleji upravený a snížený adaptivní podvozek, přičemž vyladění určitě podstoupí i pohon všech kol a osmistupňová dvouspojková převodovka pro zvládnutí extra síly. Ještě agresivnější bodykit než v případě S3 je nakonec samozřejmostí.

Galerie doplněna o odchozí generaci Audi RS 3 Sportback.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků