Německá značka pozměňuje své působení v motorsportu s řadou nových plánů. Dakar i návrat do Le Mans jsou ve hře.
Audi oznamuje, že účast v motorsportu je pro značku nadále velmi důležitá, nicméně v nadcházejících letech upraví své pole působnosti. Zatímco se tedy v lednu 2021 blíží start dalšího ročníku rallye Dakar, hlavní zprávou od Audi je, že německá automobilka nastoupí do ročníku 2022 a opět bude v závodech inovovat.
Audi se drží svého sloganu „Vorsprung durch Technik“ („Náskok díky technice“), a proto chce do obtížného vytrvalostního závodu nastoupit s elektromobilem. Bude tak prvním výrobcem, který se pro dakarskou rallye rozhodl vyvinout speciál s alternativním pohonem. Ústrojí s výkonnými elektromotory a vysokonapěťovou baterií ale nebude o samotě.
Dlouhý závod pouští by čistě s dnešní zabudovanou bateriovou technologií Audi pochopitelně nezvládlo, takže ústrojí bude pomáhat ve formě generátoru benzinový motor TFSI – ten bude sloužit výhradně k dobíjení akumulátoru. Samotná kola dakarského speciálu budou poháněna elektromotory.
Program dakarské rallye dostal u Audi natolik vysokou prioritu, že kvůli němu po sezóně 2021 skončí tovární účast automobilky v šampionátu Formule E. Nově vyvinuté ústrojí pro elektrické formule budou ale moci soukromé týmy používat i poté.
Nakonec Audi probírá účast v dalších možných oblastech mezinárodního motorsportu, a to samozřejmě s ohledem na elektrifikaci a cestu k uhlíkové neutralitě. Automobilka už tedy vyvíjí nový prototyp třídy hybridních vozů LMDh pro vytrvalostní závody včetně 24 hodin Le Mans. Právě kvůli Formuli E přitom v roce 2016 Audi oznámilo odchod z šampionátu WEC, jehož součástí je i slavná čtyřiadvacetihodinovka.