Audi nastoupí do rallye Dakar 2022. Těžký závod chce pokořit s elektromobilem

Německá značka pozměňuje své působení v motorsportu s řadou nových plánů. Dakar i návrat do Le Mans jsou ve hře.

Audi oznamuje, že účast v motorsportu je pro značku nadále velmi důležitá, nicméně v nadcházejících letech upraví své pole působnosti. Zatímco se tedy v lednu 2021 blíží start dalšího ročníku rallye Dakar, hlavní zprávou od Audi je, že německá automobilka nastoupí do ročníku 2022 a opět bude v závodech inovovat.

Audi se drží svého sloganu „Vorsprung durch Technik“ („Náskok díky technice“), a proto chce do obtížného vytrvalostního závodu nastoupit s elektromobilem. Bude tak prvním výrobcem, který se pro dakarskou rallye rozhodl vyvinout speciál s alternativním pohonem. Ústrojí s výkonnými elektromotory a vysokonapěťovou baterií ale nebude o samotě.

Prohlédněte si trasu Rallye Dakar 2021. Nástrahy okusí i klasická Škoda 130 LR!

Prohlédněte si trasu Rallye Dakar 2021. Nástrahy okusí i klasická Škoda 130 LR!

Dlouhý závod pouští by čistě s dnešní zabudovanou bateriovou technologií Audi pochopitelně nezvládlo, takže ústrojí bude pomáhat ve formě generátoru benzinový motor TFSI – ten bude sloužit výhradně k dobíjení akumulátoru. Samotná kola dakarského speciálu budou poháněna elektromotory.

Program dakarské rallye dostal u Audi natolik vysokou prioritu, že kvůli němu po sezóně 2021 skončí tovární účast automobilky v šampionátu Formule E. Nově vyvinuté ústrojí pro elektrické formule budou ale moci soukromé týmy používat i poté.

Audi e-tron má po updatu. Řidič nemusí dělat skoro nic, dobíjení je 2x výkonnější

Audi e-tron má po updatu. Řidič nemusí dělat skoro nic, dobíjení je 2x výkonnější

Nakonec Audi probírá účast v dalších možných oblastech mezinárodního motorsportu, a to samozřejmě s ohledem na elektrifikaci a cestu k uhlíkové neutralitě. Automobilka už tedy vyvíjí nový prototyp třídy hybridních vozů LMDh pro vytrvalostní závody včetně 24 hodin Le Mans. Právě kvůli Formuli E přitom v roce 2016 Audi oznámilo odchod z šampionátu WEC, jehož součástí je i slavná čtyřiadvacetihodinovka.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

včera | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 55 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků