Audi nanuk quattro je dvoudveřové SUV s dieselovým desetiválcem

Vypadá jako terénní Ferrari 308, pod kapotou má V10 TDI s točivým momentem 1000 Nm.

Terénní kupé, dvoudveřové crossovery či jak tomu chcete říkat budou v nadcházejících letech očividně v kurzu. Audi naskakuje na vznikající vlnu konceptem Audi nanuk quattro, který podle výrobce „kombinuje jízdní vlastnosti výkonného sportovního vozu s odborností Audi quattro na silnici, na závodní dráze i v terénu“. Není to nádherná formulace?

Když necháme podivný PR newspeak stranou, zůstane nám auto, které ze všeho nejvíc připomíná Ferrari 308 na terénním podvozku. Což míníme jako pochvalu! Autorem designu je studio Italdesign Giugiaro. 

Crossover má podle Audi jízdní vlastnosti sportovního vozu s motorem uloženým uprostřed. Ano, uprostřed, motor zde trůní před zadní nápravou. A teď to nejlepší. Je to desetiválec. Dieselový. Po tom, co emisní normy odsunuly do propadliště dějin monstrózní V10 TDI z Touaregu i ještě monstróznější V12 TDI z Q7, se naftové šílenství koncernu VW vrací v plné síle. A když říkáme „síle“, myslíme to doslova.

Audi A3 Cabriolet má po premiéře. Střechu složí za 18 s

Audi A3 Cabriolet má po premiéře. Střechu složí za 18 s

Nejvyšší výkon Audi nanuk quattro činí 544 koní, točivý moment vrcholí už v 1500 min-1 hodnotou 1000 Nm. To se bude dobře pamatovat. Díky tomu může automobilka z Ingolstadtu slibovat pro 1900 kg vážící SUV zrychlení 0-100 km/h za 3,8 s a nejvyšší rychlost 305 km/h.

Motor se chlubí přeplňováním dvojicí turbodmychadel, systémem Audi valvelift, přímým vstřikováním s tlakem 2500 barů a také pokročilým termálním managementem. I jeho zásluhou dosahuje kombinovaná spotřeba jen 7,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

O přenos výkonu se stará zesílený sedmistupňový S tronic. Stabilitu a ovladatelnost zajišťuje vzduchový podvozek s nastavitelnou výškou a integrální řízení s natáčením zadních kol. Ta se v nižších rychlostech natáčejí až o devět stupňů v opačném směru než kola přední, což má stejný efekt, jako by se rozvor náprav zkrátil o 100 mm. Ve vyšším tempu se zadní kola natočí až o dva a půl stupně ve stejném směru jako jejich přední kolegyně, což zesiluje směrovou stabilitu.

Koncept je postaven na hliníkovém prostorovém rámu Audi Space Frame, obloženém panely z kompozitu zesíleného uhlíkovými vlákny.

Nanuk je koncept, ale nedivili bychom se, kdyby předznamenával odpověď Audi na populární BMW X6. A s jeho motorem se určitě setkáme ještě předtím – dříve nebo později se jistě objeví pod kapotou nového Audi Q7, jehož druhá generace už čeká za dveřmi.

A ten nanuk? V mytologii Inuitů to není žádná zmrzlina na špejli, ale pán medvědů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A4 2
Rok výroby: 2005
Stav: 123 229 km
Cena: 150 000 Kč
Audi A3 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 20 294 km
Cena: 460 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 91 015 km
Cena: 640 000 Kč
Audi Q3 2
Rok výroby: 2016
Stav: 23 403 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2
Rok výroby: 2009
Stav: 191 681 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 101 323 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků