Audi nakonec pojmenuje nové crossovery jako Q1 a TTQ

Audi nakonec pojmenuje nové crossovery jako Q1 a TTQ

Zmatek kolem jmen dvou nových SUV či spíše crossoverů značky Audi je zřejmě zažehnán. Audi se totiž při svém rozmachu napříč segmentem SUV dostalo do kolize s právy koncernu Fiat a potažmo značky Alfa Romeo na používání jmen Q2 a Q4.

Audi sice údajně oslovilo Fiat, ale ten postoupení jmen odmítl. Respektive vůbec nereagoval, takže značce Audi nezbylo nic, než změnit svou politiku a vymyslet pro dva nové modely jiná jména.

Fotogalerie: Nové SUV Audi Q7 oficiálně. Je lehčí o 325 kg

Fotogalerie: Nové SUV Audi Q7 oficiálně. Je lehčí o 325 kg

Nový malý crossover, který se měl jmenovat Q2, se nakonec bude jmenovat Audi Q1, informuje magazín Automotive News. Audi se snažilo tomuto jménu vyhnout, protože by evokovalo příliš malý model, ale nakonec mu asi nic jiného nezbyde.

Větší model konkurující třeba BMW X4 se tedy nebude jmenovat Q4, ale Audi TTQ. Ostatně, jeho design se v mnohém inspiruje v již dříve představeném konceptu Audi TT Offroad. Audi předpokládá, že by se crossovery a SUV mohly do roku 2020 podílet na prodejích značky z jedné čtvrtiny až dokonce z jedné třetiny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků