Audi nabízí řešení pro budoucnost: Balanced Mobility

Audi nabízí řešení pro budoucnost: Balanced Mobility

Se zajímavou pohledem na budoucnost přichází německá automobilka z Ingolstadtu, svůj projekt nazvala Audi Balanced Mobility. 

Vychází ze základního faktu, že elektřinu nelze skladovat (s výjimkou malého využití přes přečerpávací elektrárny). Na druhou stranu lze ale dnes už vyrábět poměrně značné množství elektřiny z větru a solárních zdrojů. Ovšem má to háček - produkce je velmi nárazová.

U Audi se společně s dalšími partnery zamysleli a výsledkem je následující koncept: vyrobíme elektřinu z větrných parků v moři, přivedeme ji na pevninu a katalyticky za pomoci odpadního CO2 pak přeměníme na syntetický metan, vlastně zemní plyn. Ten nacpeme do podzemních zásobníků.
A nyní se dostáváme k meritu věci: plyn s charakterem CNG pak využijeme na pohon aut nebo zpětně na výrobu elektřinu v paroplynových generátorech. Lze ji využít i přímo k dobíjení elektromobilů.

Nápad to je elegantní, protože nabízí řešení hned dvou problémů, se kterými si lidstvo bude muset do budoucna poradit: nedostatek fosilních paliv a likvidaci CO2.

Principálně je to docela prosté, AUDI se svými partnery ale jako první tvrdí, že dokáže chytrý projekt dotáhnout z laboratoře do provozních podmínek. Účinnost až 60 % pro začátek je slibná. V momentě, kdy by cena ropy překročila nějakých 200 USD/barel, by to začalo být i ekonomicky zajímavé. Jakmile by se technologie rozšířila, náklady by se přirozeně dále snižovaly.

A že to není úplná fikce, o tom svědčí fakt, že AUDI se už podílí na výstavbě čtyř velkých větrných elektráren v pobřežních vodách Severního moře s výkonem 3,6 MW. Výstavba závodu na výrobu vodíku a metanu v průmyslovém měřítku bude zahájena v červenci 2011 v dolnosaské obci Werlte. Závod bude napojen na produkci bioplynu z odpadů, odkud bude odebírat CO2 nezbytný k výrobě syntetického metanu. Celý projekt slibuje dostatek energie pro ujetí více než 30 milionů km ročně.
 

Klepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků