Audi nabízí řešení pro budoucnost: Balanced Mobility

Se zajímavou pohledem na budoucnost přichází německá automobilka z Ingolstadtu, svůj projekt nazvala Audi Balanced Mobility. 

Vychází ze základního faktu, že elektřinu nelze skladovat (s výjimkou malého využití přes přečerpávací elektrárny). Na druhou stranu lze ale dnes už vyrábět poměrně značné množství elektřiny z větru a solárních zdrojů. Ovšem má to háček - produkce je velmi nárazová.

U Audi se společně s dalšími partnery zamysleli a výsledkem je následující koncept: vyrobíme elektřinu z větrných parků v moři, přivedeme ji na pevninu a katalyticky za pomoci odpadního CO2 pak přeměníme na syntetický metan, vlastně zemní plyn. Ten nacpeme do podzemních zásobníků.
A nyní se dostáváme k meritu věci: plyn s charakterem CNG pak využijeme na pohon aut nebo zpětně na výrobu elektřinu v paroplynových generátorech. Lze ji využít i přímo k dobíjení elektromobilů.

Nápad to je elegantní, protože nabízí řešení hned dvou problémů, se kterými si lidstvo bude muset do budoucna poradit: nedostatek fosilních paliv a likvidaci CO2.

Principálně je to docela prosté, AUDI se svými partnery ale jako první tvrdí, že dokáže chytrý projekt dotáhnout z laboratoře do provozních podmínek. Účinnost až 60 % pro začátek je slibná. V momentě, kdy by cena ropy překročila nějakých 200 USD/barel, by to začalo být i ekonomicky zajímavé. Jakmile by se technologie rozšířila, náklady by se přirozeně dále snižovaly.

A že to není úplná fikce, o tom svědčí fakt, že AUDI se už podílí na výstavbě čtyř velkých větrných elektráren v pobřežních vodách Severního moře s výkonem 3,6 MW. Výstavba závodu na výrobu vodíku a metanu v průmyslovém měřítku bude zahájena v červenci 2011 v dolnosaské obci Werlte. Závod bude napojen na produkci bioplynu z odpadů, odkud bude odebírat CO2 nezbytný k výrobě syntetického metanu. Celý projekt slibuje dostatek energie pro ujetí více než 30 milionů km ročně.
 

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků