Audi nabízí digitální zpětné zrcátko, zatím jen v modelu R8 e-tron

Audi nabízí digitální zpětné zrcátko, zatím jen v modelu R8 e-tron

Novinka zažila debut v závodním voze Audi R18 v Le Mans a v modelu R8 e-tron se ocitla proto, že stejně jako letošní vítězný vůz z vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans nemá zadní okno, a proto ani konvenční vnitřní zpětné zrcátko.

Digitální vnitřní zpětné zrcátko je vlastně systém tvořený kamerou a monitorem. Malá a extrémně lehká kamera je uložena v aerodynamicky optimalizovaném pouzdru. To je za chladného počasí vyhříváno. Používá objektiv s průměrem několika milimetrů. Velkou výhodou je, že pokrývá větší zorné pole než běžné vnitřní zpětné zrcátko.

Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 e-tron.

Digitální obrazová data jsou přenášena na barevný displej s úhlopříčkou 7,7 palce, který se nachází na místě konvenčního vnitřního zpětného zrcátka. Displej s technologií AMOLED (Active Matrix Organic Light Emitting Diode) je od vývojového partnera Audi společnosti Samsung Display a poprvé nalézá uplatnění v automobilu.

Nové displeje jsou energeticky efektivnější, tenčí a lehčí než běžné monitory LCD. Nezávisle na okolní teplotě potřebují k zapnutí jen několik milisekund.

Řídící jednotka zajišťuje za všech okolností kontrastní a brilantní obraz. Inteligentní řízení zabraňuje za tmy oslňování od světlometů ostatních vozidel. Řidič může displej kdykoli ztlumit a deaktivovat.

Klepněte pro větší obrázek
Konstruktéři Audi pracují také na tom, aby bylo možné v budoucnosti na monitoru zobrazovat doplňkové informace. 
 
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků