Audi nabízí digitální zpětné zrcátko, zatím jen v modelu R8 e-tron

Audi nabízí digitální zpětné zrcátko, zatím jen v modelu R8 e-tron

Novinka zažila debut v závodním voze Audi R18 v Le Mans a v modelu R8 e-tron se ocitla proto, že stejně jako letošní vítězný vůz z vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans nemá zadní okno, a proto ani konvenční vnitřní zpětné zrcátko.

Digitální vnitřní zpětné zrcátko je vlastně systém tvořený kamerou a monitorem. Malá a extrémně lehká kamera je uložena v aerodynamicky optimalizovaném pouzdru. To je za chladného počasí vyhříváno. Používá objektiv s průměrem několika milimetrů. Velkou výhodou je, že pokrývá větší zorné pole než běžné vnitřní zpětné zrcátko.

Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 e-tron.

Digitální obrazová data jsou přenášena na barevný displej s úhlopříčkou 7,7 palce, který se nachází na místě konvenčního vnitřního zpětného zrcátka. Displej s technologií AMOLED (Active Matrix Organic Light Emitting Diode) je od vývojového partnera Audi společnosti Samsung Display a poprvé nalézá uplatnění v automobilu.

Nové displeje jsou energeticky efektivnější, tenčí a lehčí než běžné monitory LCD. Nezávisle na okolní teplotě potřebují k zapnutí jen několik milisekund.

Řídící jednotka zajišťuje za všech okolností kontrastní a brilantní obraz. Inteligentní řízení zabraňuje za tmy oslňování od světlometů ostatních vozidel. Řidič může displej kdykoli ztlumit a deaktivovat.

Klepněte pro větší obrázek
Konstruktéři Audi pracují také na tom, aby bylo možné v budoucnosti na monitoru zobrazovat doplňkové informace. 
 
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků