Audi nabídne pro TT Roadster motor 1,8 TFSI

U Audi zřejmě pochopili, že auta jako je TT Roadster si většinou kupují lidé spíše kvůli vzhledu a silný motor není při výběru až natolik podstatnou položkou. I to byl jeden z důvodů, proč do nabídky zařadit menší 1,8 litrový přeplňovaný čtyřválec, který však určitě nemůžeme označit za nevýkonný.

Novinka, s níž se tento model začne prodávat přibližně od května, disponuje slušným výkonem 117 kW/160 koní, který na kola standardně posílá šestistupňová manuální převodovka. Na zrychlení z nuly na stovku stačí tomuto otevřenému kupé 7,4 vteřiny a ručička tachometru se při maximální rychlosti zastaví na hodnotě 230 kmh/h. Naopak, potěšitelná je kombinovaná spotřeba, která podle údajů výrobce činí 6,9 l/100 km.
Dosazení nové pohonné jednotky je tak dalším příkladem stále rozšířenějšího downsizingu, s nímž se v současnosti snaží prorazit téměř každý větší výrobce. „Jedna-osmička“ se přitom zařadí pod svého většího sourozence, dvoulitr TFSI.
Klepněte pro větší obrázek 
Audi TT
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků