Audi modifikuje převodovku S-tronic pro zdolávání větších výkonů

Audi zveřejnilo první snímky modernizované převodovky S-tronic, která je pochopitelně dobře známým dvouspojkovým DSG. Starší model disponoval šesti stupni a dokázal přenášet točivý moment maximálně 350 Nm. Nová generace převodovky jde ovšem mnohem dál.

Ta totiž dostane hned sedm stupňů – jedna spojka bude mít na starosti převodové stupně 1,3,5 a 7, druhá pak 2,4,6 a zpátečku. Převodovka byla stavěna s cílem použití ve všech modelech, a to samozřejmě i těch s pohonem všech kol Quattro.

Nový S-tronic je schopen přenést točivý moment až 550 Nm a dokáže pracovat s agregáty s maximálními otáčkami 9 000 ot./min. Automobilka předpokládá, že u modelů, u kterých to bude možné, nahradí klasický automat a bezestupňové CVT právě novým S-tronicem. Ten má dle vyjádření automobilky řadit komfortněji a zároveň rychleji než konvenční automat. Na to, zda to tak skutečně bude, si musíme ještě počkat zhruba 12 měsíců.

Klepněte pro větší obrázek
Převodovka S-tronic

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků