Audi modifikuje převodovku S-tronic pro zdolávání větších výkonů

Audi zveřejnilo první snímky modernizované převodovky S-tronic, která je pochopitelně dobře známým dvouspojkovým DSG. Starší model disponoval šesti stupni a dokázal přenášet točivý moment maximálně 350 Nm. Nová generace převodovky jde ovšem mnohem dál.

Ta totiž dostane hned sedm stupňů – jedna spojka bude mít na starosti převodové stupně 1,3,5 a 7, druhá pak 2,4,6 a zpátečku. Převodovka byla stavěna s cílem použití ve všech modelech, a to samozřejmě i těch s pohonem všech kol Quattro.

Nový S-tronic je schopen přenést točivý moment až 550 Nm a dokáže pracovat s agregáty s maximálními otáčkami 9 000 ot./min. Automobilka předpokládá, že u modelů, u kterých to bude možné, nahradí klasický automat a bezestupňové CVT právě novým S-tronicem. Ten má dle vyjádření automobilky řadit komfortněji a zároveň rychleji než konvenční automat. Na to, zda to tak skutečně bude, si musíme ještě počkat zhruba 12 měsíců.

Klepněte pro větší obrázek
Převodovka S-tronic

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků