Audi modifikuje převodovku S-tronic pro zdolávání větších výkonů

Audi zveřejnilo první snímky modernizované převodovky S-tronic, která je pochopitelně dobře známým dvouspojkovým DSG. Starší model disponoval šesti stupni a dokázal přenášet točivý moment maximálně 350 Nm. Nová generace převodovky jde ovšem mnohem dál.

Ta totiž dostane hned sedm stupňů – jedna spojka bude mít na starosti převodové stupně 1,3,5 a 7, druhá pak 2,4,6 a zpátečku. Převodovka byla stavěna s cílem použití ve všech modelech, a to samozřejmě i těch s pohonem všech kol Quattro.

Nový S-tronic je schopen přenést točivý moment až 550 Nm a dokáže pracovat s agregáty s maximálními otáčkami 9 000 ot./min. Automobilka předpokládá, že u modelů, u kterých to bude možné, nahradí klasický automat a bezestupňové CVT právě novým S-tronicem. Ten má dle vyjádření automobilky řadit komfortněji a zároveň rychleji než konvenční automat. Na to, zda to tak skutečně bude, si musíme ještě počkat zhruba 12 měsíců.

Klepněte pro větší obrázek
Převodovka S-tronic

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky