TTS ve verzi Competition Plus dostává standardně LED světlomety, loga Audi před zadními blatníky, v případě Coupé zatemněná okna, červené brzdové třmeny, černá vícepaprsková 20palcová kola, pevné zadní křídlo a další černé doplňky na karoserii.

TTS ve verzi Competition Plus dostává standardně LED světlomety, loga Audi před zadními blatníky, v případě Coupé zatemněná okna, červené brzdové třmeny, černá vícepaprsková 20palcová kola, pevné zadní křídlo a další černé doplňky na karoserii.

Pro TTS tak uvádí novou variantu Competition Plus a pro standardní TT i silnější TTS přichází rovněž paket Bronze Selection, jehož název mluví za vše.

Pro TTS tak uvádí novou variantu Competition Plus a pro standardní TT i silnější TTS přichází rovněž paket Bronze Selection, jehož název mluví za vše.

Nedlouho po uvedení limitované verze  Audi TT RS k oslavám 40. výročí pohonu quattro  pokračuje německá značka v novinkách pro tuto modelovou řadu.

Nedlouho po uvedení limitované verze Audi TT RS k oslavám 40. výročí pohonu quattro pokračuje německá značka v novinkách pro tuto modelovou řadu.

Navíc však Audi posunuje u edice 40 years of quattro omezovač rychlosti ze standardních 250 km/h na 280 km/h. Z nuly na 100 km/h se auto dostane za 3,7 sekundy.

Navíc však Audi posunuje u edice 40 years of quattro omezovač rychlosti ze standardních 250 km/h na 280 km/h. Z nuly na 100 km/h se auto dostane za 3,7 sekundy.

Zatímco totiž standardní TT RS začíná v Německu na částce 66.529 eur (asi 1,8 milionu korun), edice 40 years of quattro přijde na 114.040 eur (asi 3,1 milionu korun). Pro srovnání, o 2000 eur výše se již pohybuje například super-kombík Audi RS 6.

Zatímco totiž standardní TT RS začíná v Německu na částce 66.529 eur (asi 1,8 milionu korun), edice 40 years of quattro přijde na 114.040 eur (asi 3,1 milionu korun). Pro srovnání, o 2000 eur výše se již pohybuje například super-kombík Audi RS 6.

Limitovanou edici si Audi nechává výhradně pro fanoušky na domácím německém trhu, kde potěší jen 40 zájemců. Specialita ale nepřijde vůbec levně.

Limitovanou edici si Audi nechává výhradně pro fanoušky na domácím německém trhu, kde potěší jen 40 zájemců. Specialita ale nepřijde vůbec levně.

Audi slaví 40. výročí svého systému pohonu všech kol quattro a při této příležitosti uvádí do nabídky speciální limitovanou edici nejostřejšího kupé TT RS.

Audi slaví 40. výročí svého systému pohonu všech kol quattro a při této příležitosti uvádí do nabídky speciální limitovanou edici nejostřejšího kupé TT RS.

 „TT v nás vzbuzuje emoce a měli jsme o něm celkem vášnivou diskuzi. Někteří navrhují jeho ukončení, já však říkám, že je součástí firemního DNA...

„TT v nás vzbuzuje emoce a měli jsme o něm celkem vášnivou diskuzi. Někteří navrhují jeho ukončení, já však říkám, že je součástí firemního DNA...

Audi driving experience Zdroj: Audi

Audi driving experience | Zdroj: Audi

Audi driving experience Zdroj: Audi

Audi driving experience | Zdroj: Audi

Audi driving experience Zdroj: Audi

Audi driving experience | Zdroj: Audi

Audi driving experience Zdroj: Audi

Audi driving experience | Zdroj: Audi

Audi R8 GT RWD Zdroj: Audi

Audi R8 GT RWD | Zdroj: Audi

Audi R8 GT RWD Zdroj: Audi

Audi R8 GT RWD | Zdroj: Audi

Audi R8 GT RWD Zdroj: Audi

Audi R8 GT RWD | Zdroj: Audi

Audi R8 GT RWD Zdroj: Audi

Audi R8 GT RWD | Zdroj: Audi

Audi R8 GT RWD Zdroj: Audi

Audi R8 GT RWD | Zdroj: Audi

Pro TTS tak uvádí novou variantu Competition Plus a pro standardní TT i silnější TTS přichází rovněž paket Bronze Selection, jehož název mluví za vše.
Nedlouho po uvedení limitované verze  Audi TT RS k oslavám 40. výročí pohonu quattro  pokračuje německá značka v novinkách pro tuto modelovou řadu.
Navíc však Audi posunuje u edice 40 years of quattro omezovač rychlosti ze standardních 250 km/h na 280 km/h. Z nuly na 100 km/h se auto dostane za 3,7 sekundy.
Zatímco totiž standardní TT RS začíná v Německu na částce 66.529 eur (asi 1,8 milionu korun), edice 40 years of quattro přijde na 114.040 eur (asi 3,1 milionu korun). Pro srovnání, o 2000 eur výše se již pohybuje například super-kombík Audi RS 6.
17
Fotogalerie

Audi má plán, jak vrátit na trh zábavná kupé. Vše závisí na nové struktuře koncernu

S koncem modelů TT a R8 přišlo Audi o podstatnou část sportovního DNA. Zábavná kupé se zřejmě vrátí, ale bude to strastiplná cesta.

Po komplikovaném roce, kdy odbyt klesl o 12 procent, hodlá Audi v Německu do roku 2029 zrušit 7500 pracovních míst. Nutno podotknout, že v mateřské zemi zaměstnává kolem 54.000 lidí. Navzdory tlaku přemýšlí nad modely, které jsou určené pro zábavu.

Portfolio Audi si zachovává přirozenou pestrost. Najdeme v něm hatchbacky, kombíky, limuzíny, SUV různých tříd a tvarů, ale už žádná kupé nebo kabriolety. Na podzim 2023 byla ukončena výroba modelu TT a ve stejném roce měla odejít i R8, ale pro velký zájem se její cyklus protáhl až do loňského března. Podle redakce Autocar ale generální ředitel Gernot Döllner naznačil, že se obdobné modely vrátí.

Tato auta sice nejsou pilířem prodejů, ale automobilce budují sportovní image, která je jí vlastní od osmdesátých let. A o ni nechce přijít. Myšlenka má oporu i u dvorního designéra Massima Frascelly, který dříve pracoval pro Jaguar Land Rover.

Ten si původní TT zamiloval a dlouze ho obdivoval, jakmile přijel k italským dealerům. Tou dobou totiž pracoval u Giugiara. Učaroval mu zejména minimalistický design v duchu stylu Bauhaus. Nemáme čekat retro reinkarnaci, jako udělal třeba Fiat s Grande Pandou nebo Renault s 5 E-Tech. Designér však má cit pro uchopení podstaty vozu a transformování jeho esence do moderní podoby. Přesně jak ukázal během vývoje Defenderu. Ačkoliv design má být úplně nový, Döllner nevyvrací znovuzrození nějakého jména z historie.

Ačkoliv téma sportovního kupé je aktuální, současné priority mu nakloněny nejsou. Automobilka se musí soustředit na ziskové segmenty a zajistit dobrý start čerstvě příchozích modelů řad A5, A6, včetně plně elektrického derivátu, a také SUV Q3 a Q5, která jsou dostupná ve dvou karosářských variantách. Z toho Q5 také ve verzi e-tron.

Navzdory četnému zastoupení elektromobilů Audi ustoupí od vize zbavit se spalovacích motorů k příštímu roku. Na většině trhů mají stále nenahraditelnou pozici. Vždyť bateriové vozy tvořily loni jen 10 procent světových prodejů značky. Proto spalovací motory zůstanou zachovány, byť s určitou mírou elektrifikace. Nejblíže je plug-in hybridní pohon modelu A5 a v následujících měsících ho přijmou také řady A3, A6 a Q3. Model Q5 ho dostane v nové generaci, stejně jako větší Q7. Na opačné straně ale zůstanou i diesely, které jsou připraveny vyhovět normě Euro 7.

Co se týče sportovních modelů, ty si budou muset počkat na novou platformu, která vzejde ze spolupráce Volkswagenu a Rivianu. Právě maximální využití prostředků v rámci koncernu je klíčové pro snižování nákladů. Ohledně pohonu potenciálních kupé se Döllner odvolává na proměnlivé trendy trhu, ale obecně je plug-in hybridu i čisté elektřině otevřený.

Během diskuzí nad strategií koncernu padla varianta, že Volkswagen pokryje malé segmenty, zatímco Porsche a Lamborghini se zhostí těch velkých a luxusních. A Audi zajistí vše ostatní uprostřed. Tím pádem je tu potenciál spolupráce s Porsche a Lamborghini na sportovních vozech.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud