Audi má nový šestiválec TFSI, plní jej kompresor

Audi má nový šestiválec TFSI, plní jej kompresor

Automobilka „čtyř kruhů“ oficiálně zveřejnila detaily o novém 3,0 litrovém přeplňovaném šestiválci. Ten nese přídomek TFSI, i když přeplňování není řešeno turbem, ale kompresorem. Nový šestiválec nabízí výkon 213 kW / 290 koní a maximální točivý moment 420 Nm, který dosahuje již při 2 500 ot./min. Automobilka prohlašuje, že tento agregát je z pohledu dynamiky a pružnosti špičkou ve své třídě a je o krok vpřed oproti běžným agregátům s turbem. 

Zážehový agregát disponuje vylepšenou technologii přímého vstřikování a díky nejnovějším komponentům a přeprogramované jednotce ECU se má vyznačovat svým kultivovaným chodem a vysokou pružností. Kombinovaná spotřeba má přitom ve všech modelech, ve kterých se motor objeví, činit podle údajů od výrobce méně než 10 l benzinu na sto kilometrů, což by na téměř třísetkoňový kompresorem plněný třílitr nebylo vůbec špatné číslo.
 

Nový agregát, jehož výroba se začne koncem tohoto roku, si své místo najde pod kapotou modelu S4 a pravděpodobně bude pohánět i faceliftovaný model A6. Uvidíme, zda se z tohoto agregátu stane stejný prodejní hit, jako tomu bylo u jeho turbem přeplňovaného soukmenovce před mnoha lety.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků