Audi má nový šestiválec TFSI, plní jej kompresor

Automobilka „čtyř kruhů“ oficiálně zveřejnila detaily o novém 3,0 litrovém přeplňovaném šestiválci. Ten nese přídomek TFSI, i když přeplňování není řešeno turbem, ale kompresorem. Nový šestiválec nabízí výkon 213 kW / 290 koní a maximální točivý moment 420 Nm, který dosahuje již při 2 500 ot./min. Automobilka prohlašuje, že tento agregát je z pohledu dynamiky a pružnosti špičkou ve své třídě a je o krok vpřed oproti běžným agregátům s turbem. 

Zážehový agregát disponuje vylepšenou technologii přímého vstřikování a díky nejnovějším komponentům a přeprogramované jednotce ECU se má vyznačovat svým kultivovaným chodem a vysokou pružností. Kombinovaná spotřeba má přitom ve všech modelech, ve kterých se motor objeví, činit podle údajů od výrobce méně než 10 l benzinu na sto kilometrů, což by na téměř třísetkoňový kompresorem plněný třílitr nebylo vůbec špatné číslo.
 

Nový agregát, jehož výroba se začne koncem tohoto roku, si své místo najde pod kapotou modelu S4 a pravděpodobně bude pohánět i faceliftovaný model A6. Uvidíme, zda se z tohoto agregátu stane stejný prodejní hit, jako tomu bylo u jeho turbem přeplňovaného soukmenovce před mnoha lety.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků