Audi má nový šestiválec TFSI, plní jej kompresor

Automobilka „čtyř kruhů“ oficiálně zveřejnila detaily o novém 3,0 litrovém přeplňovaném šestiválci. Ten nese přídomek TFSI, i když přeplňování není řešeno turbem, ale kompresorem. Nový šestiválec nabízí výkon 213 kW / 290 koní a maximální točivý moment 420 Nm, který dosahuje již při 2 500 ot./min. Automobilka prohlašuje, že tento agregát je z pohledu dynamiky a pružnosti špičkou ve své třídě a je o krok vpřed oproti běžným agregátům s turbem. 

Zážehový agregát disponuje vylepšenou technologii přímého vstřikování a díky nejnovějším komponentům a přeprogramované jednotce ECU se má vyznačovat svým kultivovaným chodem a vysokou pružností. Kombinovaná spotřeba má přitom ve všech modelech, ve kterých se motor objeví, činit podle údajů od výrobce méně než 10 l benzinu na sto kilometrů, což by na téměř třísetkoňový kompresorem plněný třílitr nebylo vůbec špatné číslo.
 

Nový agregát, jehož výroba se začne koncem tohoto roku, si své místo najde pod kapotou modelu S4 a pravděpodobně bude pohánět i faceliftovaný model A6. Uvidíme, zda se z tohoto agregátu stane stejný prodejní hit, jako tomu bylo u jeho turbem přeplňovaného soukmenovce před mnoha lety.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků