Audi se rozloučilo s šampionátem elektrických formulí a zkouší získané know-how využít v úplně jiném světě.
Závodní divize automobilky Audi představila zbrusu nový stroj pro příští Dakar. Je jím drsný off-road RS Q e-tron, který jezdí na elektřinu. Automobilka kvůli tomuto kroku opustila seriál Formule E, na který se ale stejně nikdo moc nedíval. To Dakar má mnohem větší popularitu a hlavně se v něm ještě jede s několika druhy pohonů.
Audi RS Q e-tron si ale z vývoje Formule E ponechává to nejlepší. Předně elektromotor z monopostu FE07, který se v dakarském speciálu použil dvakrát, po jednom na každou nápravu. Maximální výkon pohonného ústrojí činí 500 kW (680 koní). Šťávu si speciál bere z 50kWh baterie o hmotnosti 370 kg, která si umí brát energii z rekuperace.
Jen taková baterie na etapy dlouhé stovky kilometrů v plném zápřahu samozřejmě stačit nebude. Jako pomocník tak z doby dinosaurů přispěchal na pomoc turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TSI s nádrží na 295 litrů benzínu, který pracuje v 4500 až 6000 otáčkách, aby nabíjel baterii.
Dakarský speciál si tedy vozí svůj vlastní generátor elektřiny a nemusí se tak nabíjet, jen je potřeba tankovat. Audi ale tvrdí, že i tak jde o ekologičtější řešení, protože k výrobě jedné kWh potřebuje méně než 200 gramů CO2. Hlavně se ale nemusela použít tak velká baterie a tudíž neváží tolik. Přesnou hmotnost ale Audi neudává.