Audi má na další léta velké plány, my je známe

Automobilka Audi hodlá na trh nasypat celé spektrum nových modelů. Její produktový plán do roku 2014 počítá s trojicí nových řad a nesčetným množstvím dílčích modifikací těch stávajících.

Začněme s typem A1, kterým se Audi chce stát dominantním hráčem v dané kategorii. I přes nedávné uvedení odvozené studie A1 e-Tron se elektrického provedení údajně nedočká, nicméně se pracuje na hybridní verzi se start/stop systémem a rekuperací brzdné energie.

Zároveň se má vrátit i model A2, který se vklíní mezi řady A1 a A3. Půjde o městský elektromobil se zvýšenou střechou pro co největší vnitřní prostor pro pětičlennou posádku. Elektrifikace automobilů má pokračovat, sériová verze studie e-Tron vycházející z typu R8 by se měla začít prodávat v roce 2012 a vyznačovat se bude elektromotorem o výkonu 313 koní (230 kW).

Pozornost pánů z Audi se však soustředí i na další segmenty trhu. Model TT posunul svojí cenou poněkud vysoko, což by měl v roce 2013 napravit kompaktní sporťák R4. Ten vystartuje proti konkurenci typu Mazdy MX-5 osazený zážehovým motorem 1,4 TSI naladěným na 180 koní (132 kW). I přes rozsáhlou výbavu se má jeho základní cena pohybovat okolo 22 100 eur. Později se představí také elektrická varianta typu R4 s výkonem 204 koní (150 kW), jež zrychlí z klidu na 100 km/h pod 6 s. A zcela nové TT se pak objeví v roce 2014.

Tip: Přečtěte si více o modelu e-Tron, symbolu budoucnosti Audi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Audi e-Tron ve stádiu vývoje, v jakém byl letos představen v Detroitu
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků