Audi letos představí nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

Audi letos představí nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

I když současná atmosféra v automobilovém průmyslu příliš nenahrává vznětovým motorům, bylo by bláhové nepokračovat v jejich vývoji. Zákazníci je pořád chtějí. Audi využije dubnové technické sympozium ve Vídni k představení nových pohonných jednotek TDI.

Dlouho očekávaný šestiválec TDI s elektricky poháněným kompresorem by se měl dostat do sériové výroby a představí se nová generace osmiválcového turbodieselu, kterou podle informací magazínu Car & Driver dostane příští generace limuzíny Audi A8.

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Nová generace vznězového osmiválce bude lehčí a samozřejmě úspornější a čistší. Výkon pohonné jednotky by měl překročit 400 koní, točivý moment se bude pohybovat okolo hodnoty 700 Nm. To je ale méně než u současného motoru 4.2 V8 TDI, který nabízí v Audi A8 až 850 Nm.

Nová generace Audi A8 by se měla představit na začátku roku 2017. Opět dostane hliníkovou karoserii. Pokud jde o nový vznětový osmiválec, ten by se měl dostat nejen do Porsche Cayenne a Panamera, ale také do nové generace Volkswagenu Phaeton a dokonce i do vozů Bentley.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků