Audi letos představí nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

Audi letos představí nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

I když současná atmosféra v automobilovém průmyslu příliš nenahrává vznětovým motorům, bylo by bláhové nepokračovat v jejich vývoji. Zákazníci je pořád chtějí. Audi využije dubnové technické sympozium ve Vídni k představení nových pohonných jednotek TDI.

Dlouho očekávaný šestiválec TDI s elektricky poháněným kompresorem by se měl dostat do sériové výroby a představí se nová generace osmiválcového turbodieselu, kterou podle informací magazínu Car & Driver dostane příští generace limuzíny Audi A8.

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Nová generace vznězového osmiválce bude lehčí a samozřejmě úspornější a čistší. Výkon pohonné jednotky by měl překročit 400 koní, točivý moment se bude pohybovat okolo hodnoty 700 Nm. To je ale méně než u současného motoru 4.2 V8 TDI, který nabízí v Audi A8 až 850 Nm.

Nová generace Audi A8 by se měla představit na začátku roku 2017. Opět dostane hliníkovou karoserii. Pokud jde o nový vznětový osmiválec, ten by se měl dostat nejen do Porsche Cayenne a Panamera, ale také do nové generace Volkswagenu Phaeton a dokonce i do vozů Bentley.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků