Audi Le Mans quattro půjde do sériové výroby!

Supersportovní koncept Le Mans quattro vystavila Audi na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Tento bratříček Lamborghini Gallarda používá jako hlavní konstrukční materiály hliník a karbon, takže váží jen něco málo přes tunu a půl. Podobně jako Nuvolari má světlomety z LED diod, maska ale působí podstatně agresivněji. Pod kapotou konceptu se nachází benzínový desetiválec biturbo s přímým vstřikováním benzínu FSI. Tento pětilitrový motor má výkon 449 kW/610 k při 6800 ot./min. Impozantní je též točivý moment: 750 Nm. Více ve starším článku.

A teď to nejlepší: podle Autobildu by se měl Le Mans objevit v sériové výrobě už koncem roku 2006. Změn oproti konceptu nebude mnoho, tou nejvýznamnější bude bezesporu základní motor 4.2 V8, který bude oproti současné verzi doplněn o přímé vstřikování FSI; naladěn bude na 279 kW. O tři roky později se pak pod kapotou objeví desetiválec 5.2 l s výkonem 368 kW a točivým momentem 500 Nm. Motor budou doplňovat keramické brzdy, šestistupňová převodovka, 19palcová kola a podvozek neustále hledající kompromis mezi špičkovými jízdními vlastnostmi a komfortem. Oproti Gallardu bude mít Le Mans o něco větší rozvor, co přinese více místa pro řidiče a jeho spolujezdce. Pro vyšší pohodlí řidiče dostane sériová verze jiné sedačky.

Tip: Stáhněte si plakáty Le Mans quattro!

Celkem by mělo být vyrobeno celkem deset tisíc kusů tohoto supersportu. Cena za verzi s motorem V8 by se měla pohybovat okolo 80 tisíc eur, cena za desetiválec pak bude cca 105 tisíc eur.

Základní parametry:

  • motor 4.2 V8 FSI
  • max. výkon 279 kW při 6800 ot.
  • max. točivý moment 410 Nm při 4000 ot.
  • stálý pohon všech kol quattro
  • šestistupňová převodovka
  • keramické brzdy
  • posilovač řízení
  • pneumatiky 235/35 ZR 19 vpředu, 295/30 ZR 19 vzadu
  • hmotnost 1450 kg
  • max. rychlost 250 km/h (el. omezeno)
  • cena okolo 80 000 eur

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků