Audi Le Mans quattro půjde do sériové výroby!

Supersportovní koncept Le Mans quattro vystavila Audi na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Tento bratříček Lamborghini Gallarda používá jako hlavní konstrukční materiály hliník a karbon, takže váží jen něco málo přes tunu a půl. Podobně jako Nuvolari má světlomety z LED diod, maska ale působí podstatně agresivněji. Pod kapotou konceptu se nachází benzínový desetiválec biturbo s přímým vstřikováním benzínu FSI. Tento pětilitrový motor má výkon 449 kW/610 k při 6800 ot./min. Impozantní je též točivý moment: 750 Nm. Více ve starším článku.

A teď to nejlepší: podle Autobildu by se měl Le Mans objevit v sériové výrobě už koncem roku 2006. Změn oproti konceptu nebude mnoho, tou nejvýznamnější bude bezesporu základní motor 4.2 V8, který bude oproti současné verzi doplněn o přímé vstřikování FSI; naladěn bude na 279 kW. O tři roky později se pak pod kapotou objeví desetiválec 5.2 l s výkonem 368 kW a točivým momentem 500 Nm. Motor budou doplňovat keramické brzdy, šestistupňová převodovka, 19palcová kola a podvozek neustále hledající kompromis mezi špičkovými jízdními vlastnostmi a komfortem. Oproti Gallardu bude mít Le Mans o něco větší rozvor, co přinese více místa pro řidiče a jeho spolujezdce. Pro vyšší pohodlí řidiče dostane sériová verze jiné sedačky.

Tip: Stáhněte si plakáty Le Mans quattro!

Celkem by mělo být vyrobeno celkem deset tisíc kusů tohoto supersportu. Cena za verzi s motorem V8 by se měla pohybovat okolo 80 tisíc eur, cena za desetiválec pak bude cca 105 tisíc eur.

Základní parametry:

  • motor 4.2 V8 FSI
  • max. výkon 279 kW při 6800 ot.
  • max. točivý moment 410 Nm při 4000 ot.
  • stálý pohon všech kol quattro
  • šestistupňová převodovka
  • keramické brzdy
  • posilovač řízení
  • pneumatiky 235/35 ZR 19 vpředu, 295/30 ZR 19 vzadu
  • hmotnost 1450 kg
  • max. rychlost 250 km/h (el. omezeno)
  • cena okolo 80 000 eur

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků