Audi Le Mans quattro půjde do sériové výroby!

Supersportovní koncept Le Mans quattro vystavila Audi na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Tento bratříček Lamborghini Gallarda používá jako hlavní konstrukční materiály hliník a karbon, takže váží jen něco málo přes tunu a půl. Podobně jako Nuvolari má světlomety z LED diod, maska ale působí podstatně agresivněji. Pod kapotou konceptu se nachází benzínový desetiválec biturbo s přímým vstřikováním benzínu FSI. Tento pětilitrový motor má výkon 449 kW/610 k při 6800 ot./min. Impozantní je též točivý moment: 750 Nm. Více ve starším článku.

A teď to nejlepší: podle Autobildu by se měl Le Mans objevit v sériové výrobě už koncem roku 2006. Změn oproti konceptu nebude mnoho, tou nejvýznamnější bude bezesporu základní motor 4.2 V8, který bude oproti současné verzi doplněn o přímé vstřikování FSI; naladěn bude na 279 kW. O tři roky později se pak pod kapotou objeví desetiválec 5.2 l s výkonem 368 kW a točivým momentem 500 Nm. Motor budou doplňovat keramické brzdy, šestistupňová převodovka, 19palcová kola a podvozek neustále hledající kompromis mezi špičkovými jízdními vlastnostmi a komfortem. Oproti Gallardu bude mít Le Mans o něco větší rozvor, co přinese více místa pro řidiče a jeho spolujezdce. Pro vyšší pohodlí řidiče dostane sériová verze jiné sedačky.

Tip: Stáhněte si plakáty Le Mans quattro!

Celkem by mělo být vyrobeno celkem deset tisíc kusů tohoto supersportu. Cena za verzi s motorem V8 by se měla pohybovat okolo 80 tisíc eur, cena za desetiválec pak bude cca 105 tisíc eur.

Základní parametry:

  • motor 4.2 V8 FSI
  • max. výkon 279 kW při 6800 ot.
  • max. točivý moment 410 Nm při 4000 ot.
  • stálý pohon všech kol quattro
  • šestistupňová převodovka
  • keramické brzdy
  • posilovač řízení
  • pneumatiky 235/35 ZR 19 vpředu, 295/30 ZR 19 vzadu
  • hmotnost 1450 kg
  • max. rychlost 250 km/h (el. omezeno)
  • cena okolo 80 000 eur

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

dnes | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků