Audi Le Mans quattro půjde do sériové výroby!

Supersportovní koncept Le Mans quattro vystavila Audi na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Tento bratříček Lamborghini Gallarda používá jako hlavní konstrukční materiály hliník a karbon, takže váží jen něco málo přes tunu a půl. Podobně jako Nuvolari má světlomety z LED diod, maska ale působí podstatně agresivněji. Pod kapotou konceptu se nachází benzínový desetiválec biturbo s přímým vstřikováním benzínu FSI. Tento pětilitrový motor má výkon 449 kW/610 k při 6800 ot./min. Impozantní je též točivý moment: 750 Nm. Více ve starším článku.

A teď to nejlepší: podle Autobildu by se měl Le Mans objevit v sériové výrobě už koncem roku 2006. Změn oproti konceptu nebude mnoho, tou nejvýznamnější bude bezesporu základní motor 4.2 V8, který bude oproti současné verzi doplněn o přímé vstřikování FSI; naladěn bude na 279 kW. O tři roky později se pak pod kapotou objeví desetiválec 5.2 l s výkonem 368 kW a točivým momentem 500 Nm. Motor budou doplňovat keramické brzdy, šestistupňová převodovka, 19palcová kola a podvozek neustále hledající kompromis mezi špičkovými jízdními vlastnostmi a komfortem. Oproti Gallardu bude mít Le Mans o něco větší rozvor, co přinese více místa pro řidiče a jeho spolujezdce. Pro vyšší pohodlí řidiče dostane sériová verze jiné sedačky.

Tip: Stáhněte si plakáty Le Mans quattro!

Celkem by mělo být vyrobeno celkem deset tisíc kusů tohoto supersportu. Cena za verzi s motorem V8 by se měla pohybovat okolo 80 tisíc eur, cena za desetiválec pak bude cca 105 tisíc eur.

Základní parametry:

  • motor 4.2 V8 FSI
  • max. výkon 279 kW při 6800 ot.
  • max. točivý moment 410 Nm při 4000 ot.
  • stálý pohon všech kol quattro
  • šestistupňová převodovka
  • keramické brzdy
  • posilovač řízení
  • pneumatiky 235/35 ZR 19 vpředu, 295/30 ZR 19 vzadu
  • hmotnost 1450 kg
  • max. rychlost 250 km/h (el. omezeno)
  • cena okolo 80 000 eur

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků