Supersportovní koncept Le Mans quattro vystavila Audi na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Tento bratříček Lamborghini Gallarda používá jako hlavní konstrukční materiály hliník a karbon, takže váží jen něco málo přes tunu a půl. Podobně jako Nuvolari má světlomety z LED diod, maska ale působí podstatně agresivněji. Pod kapotou konceptu se nachází benzínový desetiválec biturbo s přímým vstřikováním benzínu FSI. Tento pětilitrový motor má výkon 449 kW/610 k při 6800 ot./min. Impozantní je též točivý moment: 750 Nm. Více ve starším článku.
A teď to nejlepší: podle Autobildu by se měl Le Mans objevit v sériové výrobě už koncem roku 2006. Změn oproti konceptu nebude mnoho, tou nejvýznamnější bude bezesporu základní motor 4.2 V8, který bude oproti současné verzi doplněn o přímé vstřikování FSI; naladěn bude na 279 kW. O tři roky později se pak pod kapotou objeví desetiválec 5.2 l s výkonem 368 kW a točivým momentem 500 Nm. Motor budou doplňovat keramické brzdy, šestistupňová převodovka, 19palcová kola a podvozek neustále hledající kompromis mezi špičkovými jízdními vlastnostmi a komfortem. Oproti Gallardu bude mít Le Mans o něco větší rozvor, co přinese více místa pro řidiče a jeho spolujezdce. Pro vyšší pohodlí řidiče dostane sériová verze jiné sedačky.
Tip: Stáhněte si plakáty Le Mans quattro!
Celkem by mělo být vyrobeno celkem deset tisíc kusů tohoto supersportu. Cena za verzi s motorem V8 by se měla pohybovat okolo 80 tisíc eur, cena za desetiválec pak bude cca 105 tisíc eur.
Základní parametry:
- motor 4.2 V8 FSI
- max. výkon 279 kW při 6800 ot.
- max. točivý moment 410 Nm při 4000 ot.
- stálý pohon všech kol quattro
- šestistupňová převodovka
- keramické brzdy
- posilovač řízení
- pneumatiky 235/35 ZR 19 vpředu, 295/30 ZR 19 vzadu
- hmotnost 1450 kg
- max. rychlost 250 km/h (el. omezeno)
- cena okolo 80 000 eur