Audi Le Mans Quattro: opojení z rychlosti (Frankfurt)

Letos se Audi vskutku vytáhlo. Na všech významných automobilových akcích představilo studii, která svým odvážným stylingem vyrazila mnohým dech. Malá rekapitulace neuškodí. Hned na začátku roku obdivovali návštěvníci detroitské autoshow koncept Pikes Peak, o tři měsíce později následovalo luxusní kupé Audi Nuvolari (v Ženevě). Do třetice všeho dobrého představilo Audi na frankfurtském autosalonu studii supersportu Audi Le Mans Quattro.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Karoserie má silně aerodynamický tvar. U takového vozu to ani nemůže být jinak

Snad každý, kdo se o automobily jen trochu zajímá, dešifruje základní charakteristiku konceptu z pouhého názvu. Slovíčko supersport jasně naznačuje, že se jedná o automobil, jenž si s překračováním rychlostních limitů příliš hlavu neláme. Jméno slavného závodu obsažené v názvu studie pak tuto domněnku jednoznačně potvrzuje. Pokud byste přece jen pochybovali, stačí se podívát na fotografie.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední část upoutá zejména zajímavými světlomety z LED diod

Audi Le Mans Quattro vyniká aerodynamickým tvarem karoserie, nejmodernější elektronikou a samozřejmě také silným motorem. Ale nepředbíhejme! Supersport měří 4370 mm na délku, 1900 mm na šířku a 1215 mm na výšku. Rozvor činí 2650 mm. Tolik základní údaje o velikosti. Hlavními materiály při stavbě konceptu byly hliník a karbon, které pomohly srazit hmotnost vozu na minimum – 1530 kg.

Tvar karoserie odpovídá kategorii, do níž Audi Le Mans Quattro spadá. Vzduch proudící okolo vozu ochlazuje vše potřebné, masivní zadní spoiler, jenž se automaticky vysune při rychlosti vyšší než 120 km/h, drží malou raketu při zemi. Přední část studie kromě nárazníku s masivními otvory sání vzduchu upoutá také dramatickými světlomety z LED diod, za povšimnutí stojí také 20palcová kola bržděná keramickými kotouči s rozměry 380/356 mm.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi Le Mans Quattro je již třetím zajímavým konceptem, který Audi letos představilo

Interiér vozu je pojat účelově. Řidič supersportu má vše na dosah ruky, dominantou je velký TFT displej zobrazující důležité údaje. Z interiéru se ladně přesuneme pod kapotu, kde číhá jedna z nejzajímavějších částí konceptu. Tou je benzínový desetiválec biturbo s přímým vstřikováním benzínu FSI. Objem tohoto krasavce činí  pět litrů, výkon dosahuje 449 kW/610 k při 6800 ot./min. Impozantní je též točivý moment: hodnota 750 N.m nikoho jistě neurazí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je účelový. -- Líbí se vám nové Audi Le Mans Quattro?

S tímto motorem dokáže Audi Le Mans Quattro vystřelit z 0 na 100 km/h za 3,7 s a uhánět rychlostí až 345 km/h (to by ovšem nesměl být ve voze omezovač, který zabrzdí supersport na 250 km/h.) Výkon přenáší na vozovku šestistupňová sekvenční převodovka.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků