Audi láká na první elektrické RS. Maskovaný prototyp se ukáže při 24h ve Spa

Německá značka pokračuje v upoutávkách na svůj další elektromobil, který započne novou éru ostrých Audi.

O příchodu dvojčete Porsche Taycan od Audi už víme zcela jistě, přičemž nedávno nám automobilka z Ingolstadtu potvrdila, že chystané čtyřdveřové „kupé“ e-tron GT přijede také ve vrcholné specifikaci RS. Novinka tak bude vůbec prvním elektrickým RS v rodině ostrých modelů Audi.

Limitované Audi TT RS oslavuje 40 let pohonu quattro. Stojí skoro jako RS 6!

Limitované Audi TT RS oslavuje 40 let pohonu quattro. Stojí skoro jako RS 6!

Teď se maskovaný prototyp RS e-tron GT vydal do Belgie na slavný okruh ve Spa, aby si střihl roli doprovodného vozidla tamního 24hodinového závodu, který se jede o víkendu. Samozřejmě, Audi má v závodě nasazených hned několik závoďáků R8 GT3, takže propagace nového modelu značky je naprosto pochopitelná.

E-tron GT se bude vyrábět na stejném místě v továrně Böllinger Höfe v německém Neckarsulmu, kde se v současnosti vyrábí právě i supersport R8. Jak už víme z uniklých patentových ilustrací, od konceptu e-tron GT z roku 2018 se nebude sériová verze příliš lišit a verze RS bude očividně působit ještě agresivnějším vzezřením.

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

Jakožto přímý sourozenec Porsche Taycan bude Audi e-tron GT vycházet z identické platformy a čekat můžeme i stejné ústrojí se dvěma elektromotory a 800V architekturou pro rychlé dobíjení. Systémový výkon dřívějšího konceptu byl udávaných 590 koní (434 kW). V tuto chvíli se spekuluje o nejvyšším výkonu RS okolo 700 koní (515 kW), čímž by Audi lehce zapadlo pod Taycan Turbo S, který nabízí maximálních 761 koní (560 kW).

Na výkonnou verzi e-tronu GT nebudeme čekat o nic déle. RS se totiž představí souběžně se standardním modelem. Datum odhalení sériového vozu stále neznáme, s ohledem na vlnu upoutávek bychom ale neměli být daleko.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

dnes | Jan Mička | 64 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků