Audi láká na další elektromobil rodiny e-tron. Mělo by jít o kupé velikosti A5 Sportback

Audi si jede na vlně elektromobilů. Po řadě konceptů teď láká na další kousek, který rozšíří portfolio elektrické rodiny e-tron.

Elektrifikace nabídky je u Audi na pořádku dne a snad každých pár měsíců nám německá automobilka představuje další koncepty nadcházejících elektrických modelů. Po řadě SUV e-tron, jeho stylovější verzi e-tron Sportback, menším Q4 e-tron a čtyřdveřovém „kupé“ e-tron GT (sourozenci Porsche Taycan) nyní Audi láká na další koncept.

Sériové Audi e-tron GT se nebude od konceptu příliš lišit. Unikly patentové ilustrace

Sériové Audi e-tron GT se nebude od konceptu příliš lišit. Unikly patentové ilustrace

Pod plachtou se mezi dosavadními koncepty lehce odhaluje předzvěst nového modelu. Zatímco však zmíněný e-tron GT bude velikostně zařazen vedle dosavadního A7 Sportback, novinka má být ještě menší. S velkou pravděpodobností se tedy dočkáme čistě elektrického ekvivalentu A5 Sportback. Očekává se totiž praktičtější čtyřdveřová karoserie.

Model pak bude postaven na nové platformě PPE (Premium Platform Electric), kterou Audi vyvíjí společně s Porsche. Podobně jako u Taycanu a e-tronu GT s platformou 1J, i tady už bude zajištěna 800V elektrická architektura pro možnost dobíjení výkonem až 350 kW. Platforma bude vysoce modulární pro vozy různých kategorií od limuzín po SUV či právě čtyřdveřová kupé.

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Platforma počítá se standardně umístěným elektromotorem vzadu, kdy bude možné konfiguraci pohonu rozšířit o další jednotku na přední nápravě. Samozřejmá je i kompatibilita se systémem řízení kol zadní nápravy či zástavbou různě velkých bateriových modulů. Na této platformě má ostatně přijet i nová generace Porsche Macan v elektrické variantě.

S produkcí vozů na platformě PPE počítá Audi od roku 2020. V tu dobu už se mají na trhu objevit i produkční varianty e-tronu GT a Q4 e-tron. Stylovější verze SUV e-tron, které už Audi prodává, se má přitom dočkat premiéry už zanedlouho. Na testování nové karosářské verze značka lákala již dříve.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků