Audi láká na další elektromobil rodiny e-tron. Mělo by jít o kupé velikosti A5 Sportback

Audi si jede na vlně elektromobilů. Po řadě konceptů teď láká na další kousek, který rozšíří portfolio elektrické rodiny e-tron.

Elektrifikace nabídky je u Audi na pořádku dne a snad každých pár měsíců nám německá automobilka představuje další koncepty nadcházejících elektrických modelů. Po řadě SUV e-tron, jeho stylovější verzi e-tron Sportback, menším Q4 e-tron a čtyřdveřovém „kupé“ e-tron GT (sourozenci Porsche Taycan) nyní Audi láká na další koncept.

Sériové Audi e-tron GT se nebude od konceptu příliš lišit. Unikly patentové ilustrace

Sériové Audi e-tron GT se nebude od konceptu příliš lišit. Unikly patentové ilustrace

Pod plachtou se mezi dosavadními koncepty lehce odhaluje předzvěst nového modelu. Zatímco však zmíněný e-tron GT bude velikostně zařazen vedle dosavadního A7 Sportback, novinka má být ještě menší. S velkou pravděpodobností se tedy dočkáme čistě elektrického ekvivalentu A5 Sportback. Očekává se totiž praktičtější čtyřdveřová karoserie.

Model pak bude postaven na nové platformě PPE (Premium Platform Electric), kterou Audi vyvíjí společně s Porsche. Podobně jako u Taycanu a e-tronu GT s platformou 1J, i tady už bude zajištěna 800V elektrická architektura pro možnost dobíjení výkonem až 350 kW. Platforma bude vysoce modulární pro vozy různých kategorií od limuzín po SUV či právě čtyřdveřová kupé.

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Platforma počítá se standardně umístěným elektromotorem vzadu, kdy bude možné konfiguraci pohonu rozšířit o další jednotku na přední nápravě. Samozřejmá je i kompatibilita se systémem řízení kol zadní nápravy či zástavbou různě velkých bateriových modulů. Na této platformě má ostatně přijet i nová generace Porsche Macan v elektrické variantě.

S produkcí vozů na platformě PPE počítá Audi od roku 2020. V tu dobu už se mají na trhu objevit i produkční varianty e-tronu GT a Q4 e-tron. Stylovější verze SUV e-tron, které už Audi prodává, se má přitom dočkat premiéry už zanedlouho. Na testování nové karosářské verze značka lákala již dříve.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

dnes | Michal Dokoupil | 38 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 51 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků